نسخه چاپی

باتوجه به نگارش كتاب میلیاردرها و مردان بزرگ اقتصاد ایران

میلیاردرهای برجسته ایران بزودی معرفی میشوند

عکس خبري -ميلياردرهاي برجسته ايران بزودي معرفي ميشوند

لازم بتوضیح است كه ایران 75 میلیونی، میلیاردرهای زیادی دارد كه نام اكثر آنها را حتی كسی تاكنون نشنیده است. میلیاردرهای ایران همین هفت هشت نفری كه دائماً رسانه ها و یا بعضاً مردم از آنها یاد میكنند نیستند چه بسا برخی از آنها ورشكسته ای بیش نیستند و فقط نام میلیاردر را یدك میكشند.

به گزارش نما، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در پاسخ به سؤالات مکرر مردم و رسانه ها درخصوص زمان و تاریخ دقیق انتشار اسامی میلیاردرهای ایرانی که سه سال پیش خبر آن از طریق رسانه های داخلی و خارجی منتشر شده بود گفت: همچنانکه قبلاً عرض کرده ام انتشار اسامی ثروتمندان و میلیاردرهای سیاسی و اقتصادی در غالب کشورهای جهان امری متداول و پسندیده بوده و همه ساله لیست اسامی این افراد از طریق مراجع رسمی تهیه و منتشر میگردد، لکن در این لیست نام هیچیک از افراد ثروتمند و متمول آن کشور از قلم نمی افتند. درهمین راستا از سالها پیش لیست صد نفره ای از ثروتمندان و میلیاردرهای سراسر جهان از طریق سازمانهای بین المللی و نشریات معتبر جهانی شناسائی و بطور سالانه منتشر میگردد که متأسفانه و یا خوشبختانه تاکنون نام هیچیک از پولداران ایرانی در این لیست ها وجود نداشته که خود جای تأمل و بحث فراوان دارد.
میلیاردرهای برجسته ایران بزودی معرفی میشوند

به گزارش بولتن نیوز، وی تصریح نمود: واقعیت انکار ناپذیر این است که بخش اعظم و مهمی از فعالیتهای هر کشوری بر دوش بخش خصوصی آن کشور میباشد و غالباً بدون وجود این بخش، مطمئناً چرخ کشورها پنچر و لنگ میزند، زیرا سیاستمداران برای اداره کشور به پولهای کلان نیاز دارند و با خزانه خالی هیچکاری را نمیتوانند پیش ببرند. ضمناً اکثر بخشهای دخیل در اداره امور هر کشوری مصرف کننده پول هستند اما تنها بخشی که مولد پول میباشد بخش خصوصی و فعالان اقتصادی آن کشورند، پس بخش خصوصی مساوی است با پول و ثروت که میبایست آنرا در پنبه نگهداری کرد تا خدشه ای بر آن وارد نشده و منبع درآمد آن کشور لطمه نبیند. در کشور ما هم از دیر باز تأکید دولتها همیشه بر این بوده است که باید خصوصی سازی بنحو احسن انجام شده و فعالیتهای اقتصادی کشور به دست فعالان خصوصی سپرده شود، باتوجه باینکه فعالیتهای کلان اقتصادی، پول و ثروت تولید میکند و پول و ثروت نیز خواه ناخواه منجربه ظهور افراد ثروتمند میشود پس دیر یا زود میلیاردرهای بیشماری در کشور متولد میشوند که وجودشان اجتناب ناپذیر بوده و اصلاً قابل انکار و نادیده گرفته شدن نیستند اما بدلیل اینکه ایران دارای ذخایر عظیم نفتی و زیر زمینی بوده و در کشور ما درآمدهای دولت نیز عمدتاً وابسته به نفت و خام فروشی میباشد لاجرم همین امر موجب شده تا دولتها ارزش زیادی برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی قائل نشده و بحث خصوصی سازی هم بطور جدی و واقعی پیاده نشود که همین موضوع به معضل بزرگی مبدل شده است.
میلیاردرهای برجسته ایران بزودی معرفی میشوند

علیپور در ادامه اظهار داشت: در این میان تناقض بزرگی در سخن و عمل مردم و مسئولین وجود دارد و آن اینکه فعالیتهای کلان اقتصادی، موجب تولید پول و ثروت شده و متقابلاً باعث ظهور افراد متمول و میلیاردر میگردد اما از سوی دیگر طرز تفکر غلطی بر جامعه حاکم میباشد و آن اینکه سرمایه دار و میلیاردر را از قدیم الایام موجودی خطرناک در ذهن مردم ترسیم کرده اند و گفته اند که هزاران نفر نابود شده اند تا یکی از این میلیاردرها بوجود آمده است!! این دو مقوله کاملاً متناقض و با هم در تضاد میباشد بطوریکه هم پول و ثروت و ثروتمند میخواهیم و هم میلیاردرها را موجوداتی خطرناک معرفی میکنیم. بعبارتی دیگر باید گفت که شتر سواری دولا دولا نمیشود یعنی نمیتوان ثروت و ثروتمند را همزمان هم «به به» دانست و هم «اَه اَه»!! بالاخره باید تکلیف مان را مشخص کنیم. زیرا این دو لازم و ملزوم یکدیگر میباشند بطوریکه بدون یکی، دیگری معنا و مفهومی نخواهد داشت. درکل افراد میلیاردر برای جامعه تولید ثروت میکنند و فی النفسه برای جامعه و مردم نیز مفید میباشند البته بدون در نظر گرفتن اینکه کدام میلیاردر سالم است و کدام متخلف و یا از کجا پول آورده اند چون پرداختن به این موضوع در حال حاضر از بحث فعلی ما خارج میباشد.

رئيس مركز تجارت جهاني ايران با طرح این سؤال که فکر میکنید که ما چند شخص میلیاردر (البته به دلار) در ایران داریم؟ اظهار داشت: همچنانکه قبلاً گفته ام تعدادشان دقیقاً مشخص نیست زیرا خیلی از آنها از ترس اینکه مبادا شناخته شوند و همین امر موجب گردد تا حاشیه امنیتی اشان پایین آمده و موقعیت شان به خطر بیافتد خود را مخفی میکنند و یا خودشان را خیلی کمتر از آن چیزی که هستند نشان میدهند که این داستان مایه شرمندگی است. آن تعداد میلیاردر شناخته شده ای هم که شجاعانه و بدون ترس کار میکنند آمارشان چندان چشمگیر و قابل توجه نیست!! دلیل آن همه مخفی کاریها هم این است که سیستم ما میلیاردرشکن است نه میلیاردر پرور، که این موضوع ریشه فرهنگی عمیق در جامعه ما دارد. لکن بمنظور شکستن این تابوی قدیمی و همچنین القای این مطلب که تولید ثروت و ثروتمند بودن ارزش محسوب میشود، تصمیم براین گرفته شد تا با همکاری مرکز تجارت جهانی و حمایت دولت محترم، اسامی، مشخصات و زندگینامه ثروتمندان واقعی کشور و مردان بزرگ اقتصاد ایران را با مدارک و ادله مستند و قابل قبول تهیه و در قالب کتاب نفیسی تحت نام ((میلیاردرها و مردان بزرگ اقتصاد ایران)) به زبان فارسی و انگلیسی چاپ و در داخل و خارج از کشور توزیع نمائیم.
میلیاردرهای برجسته ایران بزودی معرفی میشوند

وی افزود: با گذشت بیش از 2 سال از آغاز نگارش این کتاب، هنوز راه پر پیچ و خمی در پیش داریم تا کتاب را بطور کامل به پایان برسانیم زیرا جمع آوری اطلاعات مستند و واقعی این افراد کاری بسیار سخت و دشوار میباشد زیرا اکثر میلیاردرها هیچگونه همکاری با ما نمی کنند!! برخی نیز بخاطر اینکه اطلاعاتی از خودشان در اختیار ما نگذارند خود را از چشم ما مخفی میکنند!! اما جالب اینجاست که فرزند یکی از این حضرات ثروتمند، برای ارائه دادن اطلاعات و زندگینامه پدرش به ما، درخواست مبلغ کلانی پول را داشت که واقعاً برای ما جالب بود. حال ملاحظه میفرمائید که جمع آوری نام و زندگینامه میلیاردرهای واقعی ایران چقدر سخت و دشوار میباشد. از نظر ما انتخاب میلیاردرها دارای چارچوب خاصی بوده و هر کسی استحقاق ورود به این مجموعه نفیس را ندارد. زیرا به اعتقاد ما در این برهه از زمان صرف داشتن چند ده میلیارد تومان پول، به کسی میلیاردر نمی گویند از همین رو میلیاردرهای منتخب ما به دلار سنجیده میشوند نه به ریال. لکن اگر کسی فقط یک میلیون دلار نقدینگی داشته باشد بعبارتی باید چند هزار میلیارد تومان ذخایر مالی در حسابش باشد. همچنین بیش از اینکه فقط پولدار بودن ملاک انتخاب افراد باشد، برجسته بودن افراد در عرصه اقتصاد مدنظر میباشد زیرا بطور قطع هر مرد بزرگ اقتصادی میتواند میلیاردر هم باشد اما هر میلیاردی لزوماً مرد بزرگ اقتصاد نیست. طبق تشخیص نگارنده کتاب، میلیاردرهای منتخب باید از همه نظر غنی و ثروتمند باشند نه فقط از نظر مالی، غنی بودن در زمینه اخلاق، شخصیت اجتماعی، اعتبار کاری و... نیز مدنظر ما میباشد.

علیپور اضافه نمود: برخی افراد که هیچگونه مقبولیت اجتماعی ندارند فقط بخاطر مبلغ کلانی که در حساب پس اندازشان دارند علاقمندند تا نامشان جزء میلیاردرهای برجسته ایران در کتاب مورد نظر ثبت شود و در این ارتباط حاضرند مبلغی پول هم هزینه کنند اما سیاست کاری اینجانب اجازه نمیدهد که این افراد را با میلیاردرهای واقعی و مردان بزرگ اقتصاد ایران هم طراز دانسته و نامشان را در یک مجموعه ماندگار در کنار هم ثبت کنم زیرا این کار را نوعی خیانت به کشور و نسلهای آینده که به این مأخذ مراجعه خواهند کرد میدانم. لازم بتوضیح است که ایران 75 میلیون نفری، میلیاردرهای زیادی دارد که نام اکثر آنها را کسی تاکنون نشنیده است. میلیاردرهای ایران همین هفت هشت نفری که دائماً رسانه ها و یا بعضاً مردم از آنها یاد میکنند نیستند چه بسا برخی از آنها ورشکسته ای بیش نیستند و فقط نام میلیاردر را یدک میکشند. لکن پولدارانی در ایران وجود دارند که این هفت هشت نفر، روی هم به اندازه یکی از آن افراد ثروت ندارند. در هرصورت تاکنون میلیاردرها و مردان بزرگ اقتصادی قابل توجهی را در تهران و شهرهای بزرگ ایران و همچنین خارج از کشور شناسائی کرده ایم که درحال نگارش زندگینامه آنان هستیم.

رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی بخص خصوصی اظهار داشت: تاکنون تعدادی از این میلیاردرها، رضایتنامه خویش را با انتشار نام و مشخصاتشان در کتاب فوق الذکر ارائه نموده اند. محض اطلاع این کتاب در سه بخش مجزا در دست تدوین میباشد. این سه بخش شامل: 1- اسامی و شرح حال ثروتمندان و مردان بزرگ صنعت و تجارت پیش از انقلاب که غالباً فوت کرده اند 2- میلیاردرهای واقعی حال حاضر و معاصر ایران 3- نام و اسامی ثروتمندان و مردان بزرگ اقتصاد ایران که در کشورهای دیگر جهان زندگی میکنند. بطور قطع انتشار این کتاب و معرفی نام مردان بزرگ اقتصاد ایران به مردم عزیز ایران نه تنها تأثیر مثبتی بر اذهان عموم میگذارد بلکه موجب خواهد شد تا این افراد قدمهای بزرگتری را در جهت سرمایه گذاری و رشد صنعت و تجارت و متعاقب آن ایجاد اشتغال بردارند. درضمن مطالعه این کتاب برای دانشجویان رشته های مرتبط با رشته اقتصاد هم مفید و سودبخش خواهد بود. لازم به تأکید است که بدون حضور و حمایت مردان بزرگ اقتصاد ایران، هیچ گرهی از مشکلات اقتصادی ایران باز نخواهد شد. لذا مجدداً شایان ذکر است که جمع آوری اطلاعات ثروتمندان ایران و آماده سازی این کتاب کاری بسیار سخت و دشوار بوده و باتوجه به عدم همکاری جمعی از میلیاردرهای حال حاضر و همچنین در دسترس نبودن برخی از این عزیزان بدلیل سفرهای پی در پی خارجی و یا اقامت آنان در خارج و بعضاً زندگی در استانهای دیگر ایران و همچنین بسته بودن مجاری جمع آوری و کسب اطلاعات اعم از ادارات ثبت احوال و اسناد، ثبت شرکتها، بانکها و بیمه ها، گمرک و سازمان مالیاتی کشور، شهرداریها و.... زمان بیشتری را برای انجام این کار بزرگ نیاز داریم. لذا بمنظور دسترسی به اطلاعات صحیح و پرهیز از داستان پردازیهای نادرست و همچنین شناسائی همه بزرگان اقتصاد ایران در بخشهای خصوصی و معرفی شایسته آنان در کتاب مورد نظر، از همه فعالان بزرگ اقتصادی، افراد وابسته، مطلعین و علاقمندانی که تمایل به حمایت از این پروژه را دارند دعوت میگردد تا اطلاعات، اسناد، مدارک و تصاویر، شنیدها و خاطرات خود از میلیاردرها و مردان بزرگ اقتصاد ایران (پیش و پس از انقلاب)، افراد مقیم و ساکن در خارج را از طریق ایمیل info@iranwtc.org در اختیار مرکز تجارت جهانی ایران قرار دهند تا بنحو مطلوب مورد بهره برداری قرار گیرد. درضمن فقط نگارش و انتشار این کتاب بر عهده ما میباشد اما قضاوت درخصوص صلاحیت میلیاردرهای ایران را به افکار عمومی واگذار میکنیم، زیرا ما اصل را بر برائت میگذارم و همه میلیاردرها و درکل همه مردم را پاک میپنداریم اما راجع به اینکه آیا این میلیاردر وابسته است یا نه؟ رانت خوار است یا نه؟ پول او حرام است یا حلال و... پاسخ به این سوألات را به مردم عزیز، جامعه و خوانندگان کتاب واگذار میکنیم. رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در پایان تصریح نمود: توزیع این کتاب رایگان نبوده و به لحاظ نفیس بودن این اثر، با قیمتی مناسب در کتابفروشی های معتبر سراسر کشور توزیع خواهد شد ولیکن درخصوص توزیع این کتاب ارزشمند در سایر کشورها مذاکراتی با چند شرکت متخصص انجام شده است. ضمناً از طریق همکارانمان در اتحادیه مراکز تجارت جهانی در نیویورک، گفتگوهائی را نیز با مسئولین دو مجله معروف و معتبر جهان که بطور حرفه ای در ارتباط با شناسائی، تنظیم و انتشار لیست میلیاردرهای سایر کشورهای جهان فعالیت دارند داشته ایم تا برای اولین بار نسبت به انتشار اسامی میلیاردرهای ایران در بخش خاورمیانه خود اقدام نمایند. بدیهی است مطالعه زندگینامه مردان بزرگ اقتصاد ایران توسط جوانان کشورمان و آگاهی از نحوه پیشرفت و پیمودن پله های ترقی آنهم با سختی های فراوان میتواند الگوی مناسبی برای آنها بوده و راهگشای فعالیتهای آتی فرزندانمان باشد. ضمناً باتوجه باینکه پیگیری موضوع میلیاردرها و فهمیدن نام و اسامی آنها برای مردم عزیزمان سوژه ای جالب و جذاب میباشد از همین رو بمرور اطلاعات بیشتری در اختیار مردم عزیز و رسانه های محترم قرار خواهیم داد

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...