نسخه چاپی

افزایش ۳ برابری بیمه روستایی در سال آینده

وزیر وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در اراك گفت: ۲۳ میلیون نفر افراد شهری و روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند كه در سال آینده میزان بیمه شدگان روستایی به سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی ربیعی درحاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی اراک(ره) و عیادت از بیماران، با اشاره افزایش سرانه بیمه‌های روستایی اظهار کرد: سرانه دفترچه بیمه‌های روستایی از ۴۸ هزار ریال به ۱۶۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی افزود: سلامت و اشتغال فصل ممیز دولت تدبیر و امید است که با جدیت در همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها پیگیری می‌شود تا به وضع مطلوب برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طرح همگانی بیمه ایرانیان طرحی است که در وزارت تعاون ایجاد شد که البته مشکلاتی دارد و در حال بررسی و رفع موانع موجود در این طرح هستیم.

وی با اشاره به آمادگی تامین اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه گفت: در طرحی که این سازمان در برنامه های خود قرار داده تحت پوشش قرار دادن ۵ – ۶ میلیون نفر افرادی است که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

ربیعی افزود: این وزارت‌خانه طرح‌های مکملی نیز در حوزه سلامت دارد و طرح‌هایی نیز وزارت بهداشت در کنار طرح‌های تکمیلی ما انجام می‌دهد که امیدواریم وضع درمان و سلامت مردم بهبود یافته و اصلاح شود.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر بیمه گری، وظیفه تولید خدمات و فعالیت‌های بخش درمان را نیز بر عهده دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست‌های این وزارت خانه در ارتباط با حوزه سلامت گفت: ارتقاء دفترچه بیمه های در دست مردم، افزایش اعتبار دفترچه های بیمه، پرداخت فرانشیز بیمه های تامین اجتماعی در مراکز درمانی دیگر، ارتقاء مراکز درمانی و عمل به سفارش‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با سیاست های درمانی ابلاغ شده بخشی از اقدامات در حال انجام این وزارت خانه طی امسال است.

وی افزود: در قانون بودجه، سازمان تامین اجتماعی موظف شده تا برای مسکن کارگران و مستمری‌بگیران اقدامات لازم را انجام دهد و اعتبار پیش‌بینی شده برای این کار تا سه سال آینده ۱۰ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت بهداشت است.

ربیعی تصریح کرد: تلاش شده تا از منابع بانکی و محل سپرده‌های کارگران که خود منبع ثروتی انبوه است برای رفع مشکلات آنان به‌ویژه مشکلات مسکن و معیشت کارگران استفاده کنیم.

وی با اشاره به بحث اشتغال نیز گفت: اشتغال از اولویت‌های مهم دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و در بحث اشتغالزایی هدف ما این است که هر خانواده ایرانی حداقل یک شغل داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در کشور ما متخصصان مجرب و توانای بسیاری پرورش یافته اند که باید از آنها با حداکثر توان و بهره وری استفاده کنیم تا گام بلندی در راه پیشرفت میهن اسلامی برداشته شود.

وی تصریح کرد: امسال، سال تحول در همه زمینه ها است و باید نسبت به سال های پیش حرکت های خوبی داشته باشیم به‌ویژه در مواردی که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند باید تحول و پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...