نسخه چاپی

حدادعادل در جمع خبرنگاران مطرح كرد:

پیشنهاد تاسیس اولین شبكه تلویزیونی كتاب در ایران

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من همین روز گذشته با وجود مشغله‌های زیاد صد و پنجاه صفحه كتاب خوانده‌ام و در ماشین هم معمولا كتاب‌ می‌خوانم و از هر فرصتی برای كتاب خواندن استفاده می‌كنم.

به گزارش نما، غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی امروز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

حدادعادل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه من در خرید کتاب صرفه جویی نمی‌کنم، گفت:بسیاری از ناشران و دوستان من کتاب‌هایشان را به من هدیه می‌کنند و به طور متوسط روزی ده جلد کتاب به کتابخانه من اضافه می‌شود و این یعنی یعنی در ماه حدود 300 جلد کتاب به خانه می‌برم و همچنین در طول سال کتابهایی را یادداشت می‌کنم که آنها را در طول نمایشگاه تهیه کنم.

وی در مورد سوال خبرنگاری که نظر حدادعادل را در مورد اظهار نظرهای دولت برای مستند «من روحانی هستم» خواستار شده بود، پاسخ داد: من به این دلیل که این مستند را ندیده‌ام اظهار نظر نمی‌کنم.

حدادعادل همچنین در مورد اظهارات رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه کتاب مبنی بر واگذاری ممیزی به مردم گفت: حرفهای رئیس‌جمهور درست اما کامل نیست یعنی مردم حتما باید نظارت کنند ولی مسئولین دولتی هم که نظارت می‌کنند منتخب مردم هستند و پاسدار آن ارزش‌های مردم خواهند بود اگر وزارت ارشاد کتابی را که مسائل غیراخلاقی در آن آمده است را با آن برخورد می‌کند این قطعا همانی است که مردم دوست دارند.

وی افزود: به نظر من باید هر دو جنبه وجود داشته باشد یعنی اینکه هم کتاب توسط وزارت ارشاد بررسی شود و هم توسط مردم مورد ممیزی قرار گیرد. منتها نظارت باید عاقلانه حکیمانه و اصولی باشد و نباید به صرف یک کلمه ما به یک کتاب مجوز بدهیم یا ندهیم چرا که ممکن است در کتابی آن کلمات نباشد اما فسادبرانگیز باشد و یک کتاب هم ممکن است مثل کتاب‌های عرفانی از کلمات و باده و شراب استفاده کرده باشد.

حداد در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی پایین بودن آمار مطالعه در ایران، پاسخ داد:‌ مشکل این است که دوستان تلویزیون همواره و پشت سر هم شبکه تلویزیونی و برنامه‌های مختلف اضافه می‌کنند و سابق که این مسائل نبود مردم کتاب می‌خواندند اما اکنون وقت خود را صرف تلویزیون می‌کنند.

وی افزود: تلویزیون بیشتر باید به کتاب برسد و من پیشنهادم این است که تلویزیون شبکه کتاب را راه اندازی کند و در آن شبکه کتاب‌های خوب را نقد و بررسی کنند و ما شاید اولین کشوری باشیم که شبکه تلویزیونی اختصاصی کتاب را بوجود بیاوریم.

وی در پایان گفت:‌ من همین روز گذشته با وجود مشغله‌های زیاد صد و پنجاه صفحه کتاب خوانده‌ام و در ماشین هم معمولا کتاب‌ می‌خوانم و از هر فرصتی برای کتاب خواندن استفاده می‌کنم.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...