نسخه چاپی

تهدید جدی علیه كی روش؛ بعد از جام جهانی پرده ها كنار می رود

رئیس بخش خاورمیانه شركت آل اشپورت به انتقادهای كی‌روش و بازیكنان تیم ملی پاسخ داد.

به گزارش نما، وحید جعفری درباره انتقادهای کی‌روش و بازیکنان تیم ملی از لباس‌های آل آشپورت و دغدغه‌های فدراسیون در این رابطه صحبت کرد.



* کارلوس کی‌روش انتقادات بی سابقه‌ای را نسبت به کیفیت لباس‌ها و کمبود گرمکن در اردوی آفریقای جنوبی انجام داد.

من همان شب در برنامه نود هم توضیح دادم. به اعتقاد من جای باز کردن این مطلب در برنامه‌ای مثل 90 نبود. ضمن اینکه در شأن سرمربی تیم ملی نیست که اگر هم کمبودی بوده باشد، بخواهد مساله را اینگونه بیان کند. مگر اینکه قصد او مغرضانه باشد یا بخواهد مشکلات شخصی را در این ماجرا دخیل کند.



* آیا واقعا تیم ملی فقط با یک دست گرمکن در این اردو شرکت کرده بود؟

ببینید ما در این موضوع مقصر نیستیم. کاری که فدراسیون از ما خواسته بود را انجام دادیم. در واقع طبق لیستی که خود فدراسیون داده بود، موارد مربوط را فراهم کردیم. حتی گفتیم حاضریم قبل از جام جهانی بیشتر از مفاد قرارداد امکانات لازم را در اختیار تیم ملی قرار دهیم. من مطمئنم که سرمربی این موارد را چک کرده بود یا اگر فرض را بر این بگیریم که کی‌روش هم ندیده حتما آقایان ابراهیمی و خراطی دیده‌اند. به نظر من هر تیمی برای چنین اردویی بیشتر از دو دست گرمکن با خودش نمی‌برد. لباس‌ تمرین هم به اندازه کافی داشتند.



* پس با شرایطی که شما می‌گویید نقش شرکت آل اشپورت در این جنجال صفر است!

ببینید من می‌دانم که کی‌روش همیشه انتقاد می کند اما برای او کیفیت و کمیت مهم نبود و فقط می‌خواست شرکت آل اشپورت را مقصر جلوه دهد. تازه ما این حق را برای فدراسیون قائل شده‌ایم که اگر به لباس‌ها و امکانات شرکت ما انتقاد دارند، مشکلات را بگویند اما نه به این صورت.



سرمربی نباید به خودش اجازه دهد که در چنین فضایی اعتراض کند. شخصیت و منش سرمربی در این حد نیست که در یک برنامه آن هم به این شیوه انتقاد کند. فکر نمی‌کنم مشکلات آنقدری بوده باشد که بخواهد در تلویزیون بگوید. اگر مشکلی هست کی‌روش می‌تواند به فدراسیون بگوید.



* مثل اینکه طبق قرارداد در اردوی اتریش هم تیم ملی با یک دست گرمکن خواهد رفت!

ما وسایل و امکانات مورد درخواست را طبق لیستی که فدراسیون به ما داده برای اردوی آفریقا و اتریش به آنها تحویل داده‌ایم. از آن روز هم هیچ درخواستی نبوده که قرار باشد تعداد گرمکن‌ها بیشتر شود. ضمن اینکه شرکت ما آمادگی دارد هر تعداد که بخواهند به فدراسیون لباس و گرمکن بدهد و اینگونه نیست که تهیه این موارد برای شرکت سخت باشد. هر چه بخواهند ما به آنها می دهیم.



* البته بازیکنان تیم ملی هم از کیفیت لباس‌ها انتقاد کرده بودند و می‌گفتند لباس‌ها آب رفته است!

به هر حال وقتی سرمربی انتقاد می‌کند، بازیکن هم مجبور است که انتقاد کند. البته توقع همه این انتقادها را به خاطر سابقه کی‌روش داشتیم. اگر یادتان باشد در بحث توپ‌های لیگ هم انتقادات زیادی وجود داشت، آیا ما توپ ها را تغییر دادیم؟ بعد از آن که از اسنقلال شکایت کردیم کوچکترین اعتراضی درباره توپ‌ها دیدید؟ در اوایل لیگ روزی 15-10 توپ به سازمان لیگ برگشت داده می‌شد اما بعد از آن دیگر توپ‌ها پاره هم نشدند. اگر انتقادات کارشناسی باشد بررسی می‌کنیم و سعی در برطرف کردن مشکلات خواهیم داشت. این را هم بگویم که فیفا همه اجناسی که برای اردوها و بازی‌های تیم ملی پیش و در حین جام جهانی تولید کرده‌ایم را هم از نظر جنس و هم از نظر کیفیت تایید کرده است.



* در جایی گفته بودید که به خاطر اظهارات کی‌روش می خواهید از او شکایت کنید.

ما گفتیم شرایط تیم ملی به گونه‌ای است که نمی‌خواهیم حساسیت‌های دیگری به وجود بیاید. اگر جام جهانی و شرایط خاص تیم ملی نبود قطعا با این صحبت‌ها برخورد می کردیم. این حق قانونی شرکت ماست که از خودش دفاع کند، اما فعلا شکایتی نداریم. پیشنهاد من این است که کی‌روش با رئیس آلمانی آل اشپورت در اتریش جلسه بگذارد و درباره این مشکلات حرف بزند. این به نفع خود اوست. چند بار از کی‌روش خواستیم که بنشیند و با ما حرف بزند اما شانه خالی می کند. او می‌گوید اول درخواست های من را فراهم کنید بعد با هم صحبت می‌کنیم. من هم وقتی دیدم که با من مشکل دارد گفتم برود با آلمانی‌ها صحبت و توافق کند.



* مگر خواسته کی‌روش چه بوده؟

خواسته ایشان از نظر من غیرقابل بررسی بوده است. او می‌گوید از آنجایی که من لباس‌های آل اشپورت را در 5 بازی پوشیده‌ام باید مبلغی را به من بدهید. این در شرایطی است که همه اینها طبق قرارداد ما با فدراسیون وظیفه کی‌روش بوده اما به بهانه پوشیدن لباس‌ها از ما پول می‌خواهد. باید به کی‌روش بگویم که نه تنها در بازی‌های بعد لباس‌های ما را نپوشیده‌اید بلکه تخلفاتی هم داشته‌اید و برند رقیب رو پوشیده‌اید. شما حق ندارید که برند دیگری را بپوشید. ما تا این حد به خاطر منافع تیم ملی کوتاه آمدیم و امیدوارم دست از لجبازی با ما بردارند. در هر صورت الان اسپانسر تیم ملی هستیم. اگر دغدغه‌ای دارند بهتر است که بیایند بنشینند با ما جلسه بگذارند اما اگر دنبال منافع شخصی خودشان هستند مساله دیگری است. من قطعا بعد از جام جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارم که قطعا خواهم گفت و پرده‌ها کنار می‌رود اما الان زمان این بحث‌ها نیست.

۱۳۹۳/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...