نسخه چاپی

گوشزد های سفارت ایران در برزیل

در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی، بخش كنسولی سفارت ایران در برازیلیا با انتشار اطلاعیه‌ای از ایرانیانی كه قصد سفر به برزیل را دارند خواست نسبت به دریافت روادید اقدام كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی، بخش کنسولی سفارت ایران در برازیلیا با انتشار اطلاعیه‌ای از ایرانیانی که قصد سفر به برزیل را دارند خواست نسبت به دریافت روادید اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: در طول بازی‌های جام جهانی، امکان اخذ روادید در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی کشور به هیج وجه میسر نبوده و افرادی که بدون اخذ روادید حتی با داشتن بلیط وارد برزیل شوند، از مبادی ورودی به کشور مبدا باز گردانده خواهند شد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است: «بخش کنسولی سفارت ایران در برازیلیا با خوشامدگویی به آن دسته از هموطنان گرامی علاقه مند که از اقصی نقاط جهان برای تماشای بازی‌های جام جهانی فوتبال 2014 قصد سفر به برزیل را دارند، سلسه مواردی را در زمینه مقررات و راهنمایی لازم برای حضوری شاد و خاطره انگیز در این کشور، در قالب اطلاع‌رسانی کنسولی آماده کرده که از قبل از بازی‌ها و تا زمان برگزاری و پایان آن در بخش "ویژه بازی‌های جام جهانی" در صفحه سایت رسمی سفارت به‌منظور روشنگری و اطلاع‌رسانی درج می‌کند.

امید است قبل از شروع بازی‌های جام جهانی 2014، دولت برزیل با هماهنگی کمیته اجرایی فیفا شرایط را در برای صدور روادید جهانگردی موقت سه ماهه ایجاد کند تا کلیه خارجیان بتوانند سریع‌تر و با تسهیلات بهتری به کشور برزیل وارد بشوند. برای این منظور انواع روادید و مقررات مترتب بر آن جهت اطلاع هموطنان گرامی اعلام می‌شود:

الف) روادید جهانگردی:

بر اساس اعلام وزارت خارجه برزیل، صدور روادید ویژه جهت جهانگردان خارجی در حال بررسی بوده که به موجب آن، برای افرادی که بلیط بازی‌ها را خریداری و یا رسید معتبر فیفا را در تایید خرید بلیط در اختیار دارند، روادید جهانگردی ویژه‌ای با اعتیار سه ماهه غیرقابل تمدید به صورت رایگان صادر می‌شود.

ب) روادید خدماتی:

برای آن دسته از افرادی که به‌منظور خدمات و کار از طریق قرارداد با فیفا و یا شرکت‌های وابسته به آن قصد ارائه خدمات در برزیل را دارند نیز روادید کار صادر می‌شود. هماهنگی در این خصوص از طریق وزارت‌خانه‌های خارجه، کار، ورزش برزیل و فیفا صورت خواهد گرفت.

مقررات ویژه در خصوص صدور روادید:

نحوه صدور مجوز روادیدهای جهانگردی و کار در قانون ویژه بازی‌های جام جهانی تشریح شده است. ذیلا محتوای مواد فصل سوم این قانون در مورد مشمولان دریافت روادید به منظور ورود به برزیل اعلام می‌شود:

فصل سوم مقررات عمومی بازی‌های جام جهانی:

ماده 26: روادید جهانگردی و خدماتی بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های ملیتی، نژادی و عقیدتی به تمامی هیات‌های فیفا، تا تاریخ 31 دسامبر 2014 شامل افراد و گروه‌های ذیل اعطا می‌شود:

1. اعضای کمیته فیفا

2. اکیپ فیفا و یا افراد حقوقی(شرکت‌ها)، مقیم و یا غیرمقیم در برزیل که 99 درصد سرمایه کل و یا در گردش آن‌ها در اختیار فیفا باشد

3. مدعوین فیفا (هر فردی که فیفا به‌عنوان هیات خود معرفی کند)

4. کارکنان کنفدراسیون‌های فیفا

5. کارکنان انجمن‌های خارجی عضو فیفا

6. داوران و دیگر کارشناسان که برای بازی‌ها مشخص شده‌اند

7. اعضای تیم‌های شرکت کننده از جمله پزشکان تیم و دیگر اعضای هیات

8. اعضای شریکان تجاری فیفا

9. اعضای رسانه‌های تصویری و شبکه‌های رسانه‌یی

10. گروه‌های خدماتی فیفا

11. مشتریان خدمات بازرگانی اقامتی فیفا

12. مسوولان رسانه‌ها

13. تماشاگرانی که بلیط و یا تاییدیه معتبر در اختیار داشته باشند و تمامی افرادی که فعالیت آن‌ها به‌صورت رسمی در ارتباط با بازی‌ها باشد.

14. گذرنامه معتبر به همراه مدرکی که نشان دهنده ارتباط سفر با بازی‌های جام جهانی باشد، به‌عنوان مدارک کافی جهت صدور روادید خواهد بود.

15. تمامی موارد اشاره شده به منزله صدور قطعی روادید نبوده و مانعی برای مخالفت با صدور روادید فردی نخواهد بود.

16. مجوز صدور روادید خدماتی در موارد لازم، جهت افراد مندرج در بالا، با ارائه گواهی و یا اسنادی از سوی فیفا و یا دیگر موسسات، مبنی بر تایید فعالیت آن‌ها با بازی‌های جام جهانی خواهد بود و تا 31 دسامبر 2014 صادر می‌شود.

17. امکان قرار دادن رویه ویژه برای صدور مجوز روادید خدماتی وجود خواهد داشت.

18. تمامی روادیدها با اولویت و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای صادر شده و تنها یک ارگان دولتی فدرال مسوولیت آن را بر عهده خواهد داشت.

دولت برزیل نیز بر اساس مقررات بالا دستورالعملی را در نحوه صدور روادید صادر کرده که شماره این دستورالعمل قانون 7783 مورخ 5 نوامبر 2012 (DECRETO Nº 7.783, DE 7 DE AGOSTO DE 2012) است. بر اساس این دستورالعمل تا تاریخ 31 دسامبر 2014 روادید مرتبط با فعالیت‌های جام جهانی با مدت 90 روز صادر خواهد شد. برای اعضای فیفا و به‌عبارتی خانواده فیفا (شامل مسوولان، کارکنان، بازیگران، مربیان، داوران و کمیسیون‌های فنی) مجوز ورود کثیر المسافره خواهد بود. (Visto de Cortesia Especial).

تاریخ ورود به برزیل:

افرادی که روادید جهانگردی ویژه بازی‌ها را دریافت کرده‌اند، مجاز هستند تا قبل از 13 جولای وارد برزیل شوند. در خصوص کشورهایی که با برزیل لغو روادید دارند و یا شرایط خاص متقابلی وجود دارد، مقررات قبلی جهت ورود شهروندان آن‌ها هم‌چنان جاری خواهد بود.

ممکن نبودن صدور روادید در فرودگاه ها و مبادی ورودی:

در طول بازی‌های جام جهانی، امکان اخذ روادید در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی کشور به هیج وجه میسر نبوده و افرادی که بدون اخذ روادید حتی با داشتن بلیط وارد برزیل شوند، از مبادی ورودی به کشور مبدا باز گردانده خواهند شد.»

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...