نسخه چاپی

روزنامه قانون توقیف شد

روزنامه‌ی «قانون» به‌صورت رسمی از سوی دادستانی تهران تا اطلاع ثانوی توقیف شده است.

علیرضا نیکویی - جانشین مدیرمسوول روزنامه‌ی «قانون» - در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: رونوشت نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی دادستانی تهران برای ما ارسال شده که در آن اعلام شده، روزنامه‌ی «قانون» رسما توقیف شده است.

او ادامه داد: شفیعی - بازپرس شعبه‌ی 12 دادسرای فرهنگ و رسانه - این نامه را امضا کرده است.

جانشین مدیرمسوول روزنامه‌ی قانون درباره‌ی دلیل توقیف نیز توضیح داد: در این نامه، دلیل توقیف روزنامه انتشار مطالب خلاف واقع در راستای تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی بیان شده که در بند آخر آن به تذکر 30 فروردین‌ماه هیئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه، استناد شده است.

ساعتی پیش نیز مسعود کاظمی - دبیر تحریریه‌ی روزنامه‌ی «قانون» - با بیان این‌که چند ساعت پیش از سوی دادستانی به ما «اعلام جرم» شد، توضیح داد: صبح امروز (چهارشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه) از سوی دادستانی در تماسی تلفنی با مسوولان روزنامه‌ی قانون اعلام شد‌ که به‌دلیل انتشار خبر «آزادی آقای رویانیان» این روزنامه به نشر اکاذیب متهم و علیه آن، اعلام جرم شده است.

او ادامه داد: خبر «آزادی آقای رویانیان» با وثیقه‌ی 100میلیارد تومانی از سوی خبرگزاری «دانا» عصر دیروز منتشر شد و روزنامه‌ی قانون همان خبر را منتشر کرد؛ اما از سوی دادستانی تهران این خبر مصداق نشر اکاذیب دانسته و علیه این روزنامه اعلام جرم شده است.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...