نسخه چاپی

برنامه گالری‌ها در هوای بهاری تهران

گالری‌ها و مراكز فرهنگی تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، موزه هنرهای معاصر تهران میزبان نمایشگاهی از آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی با عنوان «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» خواهد بود. در این نمایشگاه حدود 240 اثر از 74 هنرمند در زمینه چاپ دستی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.
آثار این نمایشگاه که از گنجینه موزه انتخاب شده‌اند از روز 22 اردیبهشت ‌ماه ساعت 5 بعدازظهر در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته می‌شوند.

گالری سازه راس برج میلاد

سلینا پوریا مجموعه‌ای از آثار هنری خود را که شامل تصاویری از شاخه نبات حافظ، کوزه‌گر دهر و شیخ صنعان می‌شود، در گالری سازه‌راس برج میلاد به نمایش گذاشته است. سبک این آثار نگارگری، تذهیب، گل‌ومرغ و تشعیر است. در میان این آثار تصویری از خطابه‌ی حضرت زینب در دربار یزید نیز کاشی‌کاری شده‌است.

این نمایشگاه از 10 تا 20 اردیبهشت ماه برپاست.

گالری شلمان

تازه‌ترین فعالیت اعضای گروه عکاسی «تیک» در نمایشگاهی با عنوان «خودنمایی» روی دیوار رفته است. در این نمایشگاه 16 عکس از 16 هنرمند با موضوع سلف پرتره به نمایش گذاشته شده است. این رویداد دومین نمایشگاه سالانه عکس گروه «تیک» به شمار می‌رود که در گالری شلمان برگزار شده است.

نمایشگاه «خودنمایی» از 12 تا 17 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری شلمان به نشانی میرداماد (غرب به شرق)، بین میدان مادر و شریعتی، خیابان رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره 27 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری مژده

طاهره خوش‌نشین مجموعه‌ای از ماکت اتومبیل‌های قدیمی را با تلفیقی از هنرهای سنتی ایران در نمایشگاهی با عنوان «اتو منقوش» به نمایش گذاشته است. جنس این ماکت‌ها از چوب است و با نقوش هنرهای سنتی ایران مانند گل و مرغ، تذهیب، مینیاتور و نگارگری تزیین شده‌اند.

نمایشگاه «اتو منقوش» از 12 تا 18 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، شماره 27 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نگاه

نمایشگاه گروهی نقاشی «نقایش» بر اساس مجموعه داستان «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» - نوشته جواد عاطفه - در گالری نگاه افتتاح می‌شود. مجموعه داستان «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» با 13 داستان کوتاه، دارای فضایی متأثر از مرگ و درباره‌ی مرگ است. مرگی رنگی، متفاوت و خاص. مرده‌ها و زنده‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند و روزگار می‌گذرانند و در روزمرگی به مرگ می‌رسند و می‌میرند.

نمایشگاه «نقایش» روز پنج‌شنبه، 18 اردیبهشت ماه در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار، شماره 32 افتتاح می‌شود و تا 30 اردیبهشت از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

موزه ملک

بخشی از آثار گنجینه‌های موزه‌های وابسته به آستان قدس رضوی شبیه‌سازی شده‌است و در موزه‌ی ملک به نمایش در می‌آید. تعدادی از این آثار با عنوان «نمایشگاه آرایه‌های کهن» در کتابخانه و موزه ملی ملک که جزو موسسات وابسته به آستان قدس رضوی است به نمایش درمی‌آیند.

این نمایشگاه از روز یک‌شنبه 14 اردیبهشت آغاز شده و دوستداران هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی می‌توانند تا روز یک‌شنبه 28 اردیبهشت، آثار برگزیده‌ی هنرمندان در حوزه‌های تذهیب و گل و مرغ را در موزه‌ی ملک تماشا کنند.

گالری سبحان

یک هنرمند آثار نقاشی خود را که حاوی طرح‌هایی از پیله‌های کرم ابریشم است، در نمایشگاهی با عنوان «راز پیله» نمایش می‌دهد. در این نمایشگاه 20 اثر نقاشی اکلوریک و رنگ روغن خود را که در ابعاد 40*40 و 100*100 تهیه شده‌اند به نمایش گذاشته‌ می‌شوند. این آثار متعلق به دو سال پیش است. شیوه نقاشی این آثار به این صورت است که زیر کار با اکرولیک نقاشی شده و روی آن رنگ روغن کار شده‌ است.

این نمایشگاه از 19 تا 24 اردیبهشت از ساعت 16 تا 19 در گالری سبحان واقع در بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، جنب دامپزشکی تهران، خیابان منظریه، کوچه پیشتاز، بن‌بست بهشت، پلاک 4 واقع است.

موزه هنرهای ملی ایران

نمایشگاهی از مینیاتورهای نقاشان فرانسوی در تهران گشایش می‌یابد. نمایشگاه "مینیاتور ایرانی، نقاشان فرانسوی” که مجموعه‌ای است از آثار هنرمندان فرانسوی که همگی از شاگردان استاد عباس معیری هستند، در روز سه شنبه 30 اردیبهشت، ساعت 10:30 صبح در موزه هنرهای ملی ایران گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه تا تاریخ 13 خرداد همه روزه به استثناء پنجشنبه و جمعه از ساعت 8 تا 17 جهت بازدید عموم دایر است. موزه هنرهای ملی ایران در میدان بهارستان، خیابان کمال الملک، ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده است.

گالری احسان

ریحانه لواسانی در نخستین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «آغاز» چند تابلو از مناظر طبیعی را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه 14 تابلو با ابعاد مختلف و با تکنیک پاستل به نمایش گذاشته شده است. نقاشی‌ها به سبک رئال و با موضوع مناظر طبیعی کار شده‌اند.

این نمایشگاه از 12 تا 17 اردیبهشت ماه در گالری احسان به نشانی اقدسیه، بلوار آجودانیه، تقاطع صفاری، خیابان 14 شرقی، شماره 22 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری آتبین

وحید محمدی در تازه‌ترین نمایشگاه خود، فرم واریاسیون موسیقی را روی تابلوهای آبستره پیاده کرده است. در این نمایشگاه 10 تابلو در ابعاد مختلف و با تکنیک ترکیب مواد و رنگ روغن روی بوم و چوب در نمایشگاه «واریاسیون» به نمایش گذاشته خواهد شد. سبک کارها آبستره است.

واریاسیون فرمی در موسیقی است که بر مبنای تغییرات ملودی، هارمونی و کنترپوانی بنا شده است. هنرمند این فرم را روی نقاشی پیاده کرده و به دنبال ساخت یک هارمونی با شیوه واریاسیون بوده است.

نمایشگاه «واریاسیون» از 12 تا 23 اردیبهشت ماه در گالری آتبین به نشانی خیابان ولیعصر، ضلع جنوب چهارراه پارک‌وی، کوچه خاکزاد، شماره ۴۲ از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان است.

انجمن خوشنویسان ایران

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی زنده‌یاد علی واشقانی فراهانی با عنوان "چکامه کوچ" در انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود. آرش واشقانی فراهانی، فرزند این هنرمند، درباره‌ی برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: انجمن خوشنویسان ایران با همکاری خانه شعر و هنر واشقانی، نمایشگاهی از آثار زنده‌یاد علی واشقانی فراهانی را به مناسبت چهلمین روز درگذشت این هنرمند برگزار می‌کند.

نمایشگاه «چکامه کوچ»، روز 12 اردیبهشت ساعت 16 در واحد شمال انجمن خوشنویسان ایران به نشانی تجریش، خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی، شماره147، افتتاح می‌شود و تا 19 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

گالری بهزاد

به مناسبت بزرگداشت هفته آموزش و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری، نمایشگاه آثار تجسمی مدرسین رشته هنر دانشگاه فرهنگیان تهرا) برگزار می‌شود.

اللهیار خوشبختی، مسئول برپایی این نمایشگاه در این‌باره اعلام کرد: این حرکت فرهنگی هنری در سالی که مفتخر است به نام سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» با حمایت مادی و معنوی دانشگاه فرهنگیان و با همکاری مراکز آموزش عالی شهید بهشتی و بلال حبشی و شهید شرافت و با هدف بزرگداشت روز معلم، از 13 اردیبهشت به مدت یک هفته در محل گالری کمال‌الدین بهزاد واقع در تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان ۱۶ آذربرپا می‌شود.

گالری ساربان

کامبیز درم‌بخش سری سوم نمایشگاه تصاویر داستان‌های کوتاه خود را در گالری «ساربان» به نمایش می‌گذارد.

این هنرمند درباره‌ی نمایشگاهش توضیح داد: در این نمایشگاه 40 اثر اورجینال خود را به نمایش می‌گذارم. این نمایشگاه گزیده‌ی آثار تصاور داستان کوتاه است که پیش‌تر در همشهری داستان چاپ شده‌اند. در این نمایشگاه همچنین 10 کار ادیشن نیز موجود است که با مهر و امضای هنرمند با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسد.

این نمایشگاه از 12 تا 25 اردیبهشت هر روز از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان جریان خواهد داشت. افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه با حضور کامبیز درم‌بخش برگزارخواهد شد.

گالری ساربان سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری شیلا

گالری شیلا نمایشگاه «از نگاهی دیگر» را با موضوع نگاه مردان و زنان به یکدیگر برگزار می‌کند. این نمایشگاه در دو مقطع زمانی برگزار می‌شود. در بخش اول نقاشی هنرمندان مرد با موضوع «زن» به نمایش گذاشته می‌شود و در بخش دوم آثار هنرمندان خانم با موضوع «مرد» روی دیوار گالری شیلا قرار می‌گیرند. بخش نخست این نمایشگاه با حضور 17 هنرمند مرد از 11 تا 23 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «از نگاهی دیگر» می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری شیلا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از طالقانی، کوچه گیلان، شماره 2 مراجعه کنند.

گالری شیلا شنبه‌ها تعطیل است.

۱۳۹۳/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...