نسخه چاپی

عراقچی: رایزنی های نیویورك مفید بود

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان گفت: در مذاكرات گذشته درباره همه موضوعات بحث های مبسوط صورت گرفته است و در این دور از مذاكرات نیز قرار است درباره همه موضوعات گفتگو كرده و بحث های گذشته را به صورت توافق در بیاوریم.

به گزارش نما، سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در آستانه چهارمین دور از مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در گام نهایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مذاکرات کارشناسی ایران و کشورهای ۱+۵ در نیویورک مذاکرات مفیدی بود، گفت: مذاکرات کارشناسی بیشتر برای بازکردن ابعاد موضوعات است و محل تصمیم گیری و تصمیم سازی نیست .

وی با اشاره به اینکه مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین از روز سه شنبه آغاز می شود، افزود: مذاکرات از روز سه شنبه با شام کاری کاترین اشتون و محمد جواد ظریف آغاز می شود و گفتگو ها نیز در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه خواهد بود. وی درباره دستور کار مذاکرات با اشاره به اینکه در این دوره وارد نگارش متن خواهیم شد ، تصریح کرد: در مذاکرات گذشته درباره همه موضوعات بحث های مبسوط صورت گرفته است و در این دور از مذاکرات نیز قرار است درباره همه موضوعات گفتگو کرده و بحث های گذشته را به صورت توافق در بیاوریم.

عراقچی درباره اعلام خبر مذاکرات ایران و آژانس در وین از فردا با تأکید بر اینکه هیچگونه مذاکره رسمی با آژانس بین المللی انرژی اتمی نداریم و مذاکره ای با آژانس پیش بینی نشده است ، اظهار داشت : جلسه فردا بین کارشناسان ایران و آژانس یک جلسه معمولی و غیر رسمی است که در نمایندگی ایران در وین صورت می گیرد . اینگونه گفتگوها بین ایران و آژانس کاملا معمول است .

۱۳۹۳/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...