نسخه چاپی

نوری شاویس در دیدار با لاریجانی:

ایران مورد اعتماد‌ترین همسایه عراق

معاون اقتصادی نخست‌‌وزیر عراق در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، ایران را مورد اعتماد‌ترین همسایه عراق خواند و گفت: فرصت‌های فراوانی در دو كشور وجود دارد كه می‌تواند به توسعه مراودات دوستانه فیمابین منجر شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نوری شاویس معاون اقتصادی نخست ‌وزیر عراق که صبح امروز (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) صورت گرفت با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت اظهار داشت: اشتراکات تاریخی و مذهبی مردم دو کشور بستر مناسبی برای رشد و توسعه مراودات دوستانه فیمابین فراهم آورده است.

وی افزود: ‌نگاه مثبتی در مجلس شورای اسلامی برای گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشور عراق وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر پارلمانی در عراق را یک برجستگی ویژه در روند رشد دموکراسی در این کشور دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این انتخابات با مشارکت اکثریت مردم عراق نشان‌دهنده رشد و تعمیق دموکراسی و مردم‌سالاری در عراق است که باید الگویی برای سایر کشورها باشد.

وی در پایان بر تداوم روند توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی، افزایش سطح مبادلات تجاری، حل مشکلات مرتبط زیستی در منطقه و رفع موانع بانکی برای حضور هر چه بیشتر بازرگانان دو کشور تأکید کرد.

نوری شاویس معاون اقتصادی نخست‌ وزیر عراق نیز در ادامه این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را مورد اعتماد‌ترین همسایه عراق خواند و گفت: فرصت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراوانی در دو کشور وجود دارد که می‌تواند با عملیاتی کردن توافقات و تداوم مذاکرات به توسعه مراودات دوستانه فیمابین منجر شود.

معاون اقتصادی نخست‌ وزیر عراق در ادامه با تلاش دولت عراق برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور تأکید کرد و گفت: همه گروه‌های سیاسی و مردم عراق به دنبال ایجاد امنیت و ثبات سیاسی هستند و دولت عراق از بین بردن کامل گروه‌های تروریستی مبارزه علیه آنها را ادامه خواهد داد.

وی در پایان بر تداوم گفت‌وگو و رایزنی‌ها میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور در موضوعات دوجانبه تأکید کرد.

۱۳۹۳/۲/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...