نسخه چاپی

چرا ظریف و اشتون نشست‌خبری برگزار نكردند؟

عضو ارشد هیئت مذاكره كننده هسته‌ای ایران تاكید كرد كه همه طرف ها، خواهان پایان مذاكرات و دستیابی به توافق در مرحله كنونی مذاكرات هستند.

به گزارش نما، "عباس عراقچی" معاون وزیر امورخارجه در گفت وگوی با شبکه العالم در وین گفت: همه به دنبال آن هستند که مذاکرات، زودتر به پایان برسد و در همین دوره، توافق حاصل شود.وی افزود: در صورت دست نیافتن به توافق نهایی در مدت مقرر، احتمال دارد مدت مذاکرات تا شش ماه دیگر تمدید شود.

عراقچی با بیان این که در دوره کنونی، محور مذاکرات نوشتن متن توافقنامه هسته ای است، خاطر نشان کرد: همه موضوعاتی که مورد بررسی قرار می دهیم، مهم و اساسی هستند.وی افزود: طی این دوره هرگاه نیاز دیدیم، مذاکراتی دوجانبه برگزار کردیم و تلاش خواهیم کرد در مذاکرات آینده، اختلاف نظرها را حل و فصل کنیم.

عضو ارشد هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین خاطر نشان کرد: در خصوص همه مسائلی که در دستور کار این دوره از مذاکرات قرار گرفته است، اختلاف نظر وجود دارد.

وی در خصوص علت عدم برگزاری نشست خبری مشترک با حضور ظریف و اشتون گفت: طبیعتا چون پیشرفت خاصی در مذاکرات صورت نگرفت، دلیلی هم وجود نداشت که کنفرانس مشترکی برگزار شود. ما درابتدای راهِ یک دوره مذاکرات طولانی و پیچیده و فشرده قرار داریم و هرگاه توافقی -هرچند مقدماتی- حاصل شود، طرفین آن را بیان خواهند کرد.

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...