نسخه چاپی

ریزش هسته‌ای شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران در واكنش به بی نتیجه بودن مذاكرات هسته‌ای، با فشار فروش مواجه شد و بیش از 700 واحد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، با توجه به عدم پیشرفت محسوس در روند مذاکرات ایران با گروه 1+5، بورس تهران به این رویداد واکنش منفی نشان داد و با فشار عرضه مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران که در هفته گذشته منتظر نتیجه مذاکرات بود و با احتیاط معاملات خود را دنبال می کرد،امروز بعد از بی نتیجه بودن مذاکرات رفتار هیجانی از خود نشان داد و با کاهش 716 واحدی مواجه شد.

بر این اساس روند بازار سرمایه در روز جاری ناشی از رفتار هیجانی سهامداران بود که به دلیل انتظارات غیر معقول از نتیجه مذاکرات اقدام به عرضه‌های هیجانی کردند به طوری که تحت تاثیر رفتار هیجانی سهامداران شاخص بورس 714 واحد افت کرد و به کانال 76 هزار و 895 واحد رسید.

به این ترتیب در بازار امروز موجی از صف‌های فروش در بازار شکل گرفت و شرکتهای مخابرات، مپنا، نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، بانک صادرات، ملت، ایران خودرو، پاسارگاد، سایپا، توسعه معادن و فلزات، فولاد، سرمایه گذاری خوارزمی، ملی مس، سیمان فارس و خوزستان و غدیر موجب ریزش 700 واحدی شاخص بورس شدند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای داروسازی روزدارو، زامیاد و داروسازی زهراوی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای خودروسازی که تا دیروز در بازار یکه تازی می کردند به دلیل نتیجه نرسیدن مذاکرات بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.بر این اساس شرکت‌های سایپا،ایران خودرو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار امروز بیش از 600 میلیون سهم به ارزش 160 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 369 هزار میلیارد تومان رسید.

۱۳۹۳/۲/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...