نسخه چاپی

واكنش رئیس دانشگاه به اقدامات وزارت علوم

رئیس دانشگاه كردستان با بیان اینكه روسای همه دانشگاه‌ها را نمی شود با یك مدل انتخاب كرد گفت: با یك شاخص نمی شود رئیس دانشگاه را انتخاب كرد .

به گزارش نما، جهانشیر امینی در گفتگو با مهر، درخصوص تعیین رئیس جدید دانشگاه کردستان گفت: هفته گذشته هیاتی از وزارت علوم به دانشگاه کردستان اعزام شده بود این هیات از دانشگاهیان نظر خواهی کرد ولی هنوز نتیجه اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه ۹۰ درصد اعضای هیات علمی و کارمندان از وضعیت موجود دانشگاه راضی هستند، درباره شیوه انتخاب به صورت اعزام کمیته تحت عنوان هیات های ارزیابی وزارت علوم افزود: این شیوه باعث بهم ریختن دانشگاه ها می شود به عنوان مثال کارمند شرکتی یکساله دانشگاه که هنوز روز مزد است خود را هیات علمی دانشگاه اعلام کرده و در مورد ریاست دانشگاه نظر داده است .

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد هیات علمی از این شیوه ناراضی بودند چون به نوعی حرحمت شکنی می شود، گفت: اگر این روش ادامه یابد افراد شایسته نیز رئیس دانشگاه نخواهند شد.

وی افزود: اگر در وسط دانشگاه صندوقی می گذاشتند تا همه بتوانند رای بدهند نه یک گروه خاص خیلی بهتر بود.

رئیس دانشگاه کردستان در مورد اینکه آیا یک گروه خاص فقط توانستند رای خود را به هیات اعزامی ارایه کنند، گفت: بله یک گروه خاص بودند که نظرات خود را ارایه کردند اکنون هیات علمی دانشگاه نسبت به کار این گروه خاص معترض هستند چون متن یک نامه که درباره دفاع از رئیس دانشگاه بوده را عوض کرده و به جای ۶ گزینه معرفی کرده اند .

وی ادامه داد: این شیوه اگر می خواهد اجرا شود باید درست اجرا شود یک روز اعلام کرده و یک صندوق رای در وسط دانشگاه قرار دهند و اعلام کنند اعضای هیات علمی با ارایه شناسنامه و کارت ملی به گزینه های اعلام شده رای بدهند.

امینی افزود: در نظرخواهی که توسط هیات اعزامی صورت گرفت یک عده از اعضای هیات علمی نظر خود را ارایه کردند که اکثریت عضو هیات علمی با سابقه دانشگاه نبودند .

وی ادامه داد: یک عده هیات علمی جمع شدند یک نامه نوشته و دست به دست به صورت محرمانه چرخانده اند و برخی از اعضا هیات علمی را در رودربایسی قرار داده اند تا نامه را امضا کنند کاری که در انجمن صنفی باطری سازها و حتی نانوایی ها هم صورت نمی گیرد.

امینی با بیان اینکه روسای همه دانشگاه‌ها را نمی شود با یک مدل انتخاب کرد افزود: اگر دوست داریم رئیس دانشگاه باسابقه باشد و همه وی را قبول داشته باشند با یک شاخص نمی شود رئیس دانشگاه را انتخاب کرد.

وی افزود: دموکراسی خوب است به شرطی که تحت چهارچوب باشد اگر رای گیری می کنند این حق را برای همه قائل باشند حداقل برای اساتیدی که ۱۰ سال سابقه دارند .

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه دانشگاه آرامش و چهارچوب می خواهد افزود: تغییر تحول حق وزیر علوم است اما باید تحت یک چهارچوب باشد و حرمت رئیس دانشگاه حفظ شود و در تغییر روسا عملکرد روسا را اولویت قرار دهند.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...