نسخه چاپی

وضعیت دفاعی تیم ملی برای جام جهانی عالیست

كم ترین نگرانی این روزهای هواداران تیم ملی فوتبال ایران، مربوط به خط دفاعی می شود. این بخش از تیم ملی در زمان كی روش و به ویژه این اواخر، عملكرد بسیار قابل قبولی داشته تا تردیدها را از خود دور كند.

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، سفیدپوشان ایران از ژوئن 2013 تا کنون که در آستانه ورود به ژوئن 2014 هستیم، 6 گل دریافت کرده اند. ایران در این مدت در 10 مسابقه حاضر بوده که 3 تای آن ها مربوط به مسابقات مقدماتی جام جهانی می شدند، 4 تای شان در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا صورت گرفتند و 3 مسابقه دیگر نیز دوستانه بودند.

تیم ملی ایران در این 10 مسابقه، 6 کلین شیت را به ثبت رسانده که 4 تای آن ها در زمان حضور رحمان احمدی درون دروازه اتفاق افتاده اند و علیرضا حقیقی و دنیل داوری هر یک در یکی از این کلین شیت ها سهم داشته اند. ایران دروازه اش را در برابر قطر، لبنان و کره جنوبی(در بازی های مقدماتی جام جهانی) ، تایلند(در مقدماتی جام ملت ها) و بلاروس و مونته نگرو( در دیدارهای دوستانه) بسته نگه داشته است و در برابر تایلند، لبنان، کویت( در مقدماتی جام ملت ها) و گینه(دوستانه) مجموعا شش گل دریافت کرده است.

این آمار خوب، در درجه اول نشان از تاثیر کی روش در تیم ملی کشورمان دارد. مردی که معمولا در همه تیم ها ساختار دفاعی منظمی تعریف می کند . او برایمثال در روزهای هدایت پرتغال در جام جهانی 2010، در 4 مسابقه تنها یک گل دریافت کرد. با این وجود توجه به این موضوع نیز ضروری به نظر می رسد که تیم ملی ایران هنوز با محکی جدی روبرو نشده و همه مهاجمین همه تیم های رقیب ایران در این 10 مسابقه، به اندازه یک لحظه از ترکیب مسی، هیگواین، دی ماریا و آگرو ترسناک نیستند.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...