نسخه چاپی

اعتراض عضو شورا به تخریب یك باغ درتهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه بر اساس مصوبه شورای شهر قطع درخت برای ساخت و ساز ممنوع است، گفت: حفظ باغ دامپزشكی بر ساخت و ساز تعاونی مسكن كاركنان شهرداری اولویت دارد.

به گزارش نما، ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با ایرنا گفت: محدودیت و مشکلات مسکن برای تعاونی مسکن شهرداری نباید دلیل تخریب یک باغ و ساخت و ساز در آن شود.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر اظهار داشت: قطع درخت برای ساخت و ساز ممنوع است.

قناعتی گفت: در منطقه ۱۱ تهران ساخت و ساز زیاد است و تراکم و فشردگی مجتمع های تجاری و مسکونی فضایی را باقی نگذاشته و این منطقه با فقر فضای سبز مواجه است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات آب و هوا و ضرورت تقویت باغات تهران خاطر نشان کرد: اولویت با حفظ فضای سبز و حفظ این باغ است و تعاونی مسکن کارمندان شهرداری در اولویت بعدی است که باید علاجی برای آن درنظر گرفت.

وی افزود: مشکل مسکن کارکنان شهرداری می تواند در زمین دیگری که تراکم مجاز ساخت و ساز دریافت می کند، رفع شود.

زمینی بالغ بر۲۲ هزار متر مربع در سال های ۸۸ و ۸۹ در محدوده خیابان اسکندری جنوبی و دامپزشکی که به نامهای باغ اسکندری یا دامپزشکی معروف است از سوی ارتش به شهرداری تهران واگذار شد.

این زمین با هدف توسعه فضای سبز و تامین پارک تفریحی از سوی شهرداری تهران تملک شد و سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران نیز این زمین را باغ اعلام کرد.

به گفته جمعی از ساکنان اسکندری جنوبی، افرادی برای تغییر کاربری این باغ، اقدام به خشکاندن درختان آن می کنند.

منطقه ۱۱ شهرداری تهران دارای ۴ ناحیه، ۱۹ محله و جمعیتی حدود ۲۸۰ هزار نفر دارد.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...