نسخه چاپی

به خاطر ورزش كشور از شكایت به فدراسیون جهانی صرف‌نظر كردم

ساعی: شأن تكواندوی ایران این نیست

پیشكسوت تكواندوی كشورمان گفت: سمت پولادگر چیز خاصی نیست اما به هر‌حال از هیچ چیز بهتر است. تكواندوی ایران واقعا در دنیا جایگاه دارد و باید كرسی‌های مهمتری كه در شأن ماست، كسب كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: محمد پولادگر از سوی رئیس فدراسیون جهانی تکواندو به عنوان نایب رئیس کمیته آموزش و توسعه این فدراسیون منصوب شد اما با توجه به از دست دادن 2 پست مهم عضویت در هیئت اجرایی فدراسیون جهانی و نایب رئیسی اتحادیه آسیا از سوی او سمت جدید با انتقادات بسیاری از سوی اهالی این رشته مواجه شده است.

برخی‌ها معتقدند رئیس فدراسیون کشورمان در چند سال اخیر نتوانسته در بخش بین‌الملل عملکرد خوبی داشته باشد و عدم تعامل مناسب با مسئولین فدراسیون جهانی باعث شده تکواندوی ایران با وجود تمام پتانسیل و شایستگی‌هایش کرسی مناسبی در آسیا و جهان نداشته باشد.

هادی ساعی به عنوان پرافتخارترین تکواندوکار ایران با تایید این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: این سمت چیز خاصی نیست اما به هر‌حال از هیچ چیز بهتر است. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که واقعا جایگاه تکواندوی ایران از این حرف‌ها بالاتر است و با توجه به عناوین و افتخاراتی که در این چند ساله به دست آمده باید کرسی‌های مهم‌تری نصیب‌مان شود. عضویت در هیئت اجرایی فدراسیون جهانی کرسی خوبی بود که متاسفانه از دست رفت. باید جایگاه‌مان را تقویت کنیم نه اینکه به این ترتیب عمل شود.

وی ادامه داد: در زمان رئیس قبلی فدراسیون جهانی مشکلات بیشتر از این‌ها بود ولی بعد از آمدن دکتر چو واقعا دیدگاه‌ها عوض شده و کار راحت‌تر است. او تکواندو را به خوبی در المپیک حفظ کرد و واقعا دید بازتری نسبت به مسائل بین‌المللی دارد. در این فضا راحت‌تر می‌شود کار کرد.

قهرمان المپیکی تکواندو اظهار‌داشت: همان طور که گفتم کرسی جدید پولادگر بد نیست اما این کرسی‌ها انتصابی است و انتخابی نیست. ما برای رسیدن به این سمت نجنگیدیم. سمتی ارزش دارد که برای رسیدن به آن رقابت کرده باشیم و در این صورت است که می‌توانیم آن را ارزشمند بدانیم.

ساعی در مورد این موضوع که عده‌ای معتقدند این سمت به نوعی پاداش برگزاری جام سفیر در تهران بوده است، عنوان کرد: اگر این‌گونه باشد من به فدراسیون یک نمره مثبت می‌دهم. حرف من همین است که از موقعیت‌ها برای بهتر شدن اوضاع تکواندوی کشورمان در عرصه بین‌المللی استفاده کنیم. باید ارتباط بین المللی را قوی‌تر کنیم تا به جایگاهی که در شأن‌مان است برسیم. تکواندوی ایران واقعا در دنیا جایگاه دارد و باید کرسی‌های مهمتری کسب کنیم.

وی در مورد بحث شکایتش به فدراسیون جهانی نیز گفت: برخی دوستان که برداشت دیگری از شکایت نکردن من به فدراسیون جهانی دارند بدانند که تنها به خاطر صلاح تکواندوی کشورم بود که این کار را نکردم. نمی‌خواستم بحث بین‌المللی شود و اوضاع ورزش ایران به هم بریزد، هرچند امروز می‌بینیم که نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان می‌آیند و در رأس فدراسیون‌ها قرار می‌گیرند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد. مثلا آقای ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس می‌ماند. در این چند ماه حتی مصاحبه هم نکردم که خدایی ناکرده فضا خراب نشود. درمورد حضورم در کنار تیم‌های ملی هم به این موضوع اشاره کردم که فضا مناسب نبود به همین دلیل کار نکردم.

مدیر پیشین تیم‌های ملی تکواندو در مورد قهرمانی تیم پومسه در آسیا نیز تاکید کرد: به‌ هر حال قهرمانی‌ ‌آسیا عنوان کمی نیست و جا دارد این قهرمانی را تبریک بگویم و امیدوارم در آینده نیز ملی‌پوشان پومسه باز هم افتخارآفرین باشند.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...