نسخه چاپی

بازداشت ۱۲۸ نفر در سالروز اعتراض‌های پارك 'گزی' در استانبول

نیروهای امنیتی تركیه، روز شنبه، ۱۲۸ تن را كه در شهرهای مختلف این كشور در تظاهرات هایی به مناسبت سالروز اعتراض های پارك 'گزی' در ماه می ۲۰۱۳، شركت داشتند، بازداشت كردند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از "آناتولی"، پلیس ترکیه 45 تن را در شهر "آنکارا" به دلیل مشارکت آنها در تظاهرات های غیر قانونی، بازداشت و به مقر مدیریت امنیت منتقل کردند.

تظاهرات مشابهی در شهر استانبول نیز برگزار شد که در آن درگیری هایی بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی به وقوع پیوست. نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک و 16 تن از آنان را بازداشت کردند.

در شهر "ازمیر" در غرب ترکیه نیز نیروهای امنیتی 65 شرکت کننده در تظاهرات اعتراضی را به دلیل تلاش آنها برای آشوب افکنی و سرپیچی از اوامر پلیس که آنها را به ترک تظاهرات غیر قانونی فرامی خواند، بازداشت کردند.

در شهر "تونچالی" نیز دو تن از شرکت کنندگان در تظاهرات هایی که به مناسبت اولین سالروز حوادث پارک گزی برگزار شد، بازداشت شدند.

شهرهای "آنتالیا"، "اضنه"، "آسگیشهر"، "هاتای"، "پیله چیک"، "قیرقلار" و "مرسین" نیز تظاهرات های مشابهی برگزار شد که اغلب آنها با درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی که سعی داشتند تظاهرات ها را با توسل به زور متفرق سازند، همراه بود.

براساس این گزارش، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه، روز گذشته در سالروز اعتراضات پارک گزی در میدان "تقسیم" استانبول هشدار داد و گفت: « شما مثل سال گذشته نمی توانید تقسیم را اشغال کنید چون شما باید قانون را رعایت کنید و اگر این کار را انجام دهید دولت همه توان خود را برای برقراری آرامش در میدان تقسیم به کار خواهد گرفت.»

۱۳۹۳/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...