نسخه چاپی

تظاهرات مسلمانان در پایتخت جمهوری آفریقای مركزی

صدها تن از مسلمانان جمهوری آفریقای مركزی، روز شنبه در اعتراض به درخواست رئیس جمهور این كشور مبنی بر خلع سلاح آنها، تظاهرات كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم به نقل از "رویترز"، صدها تن از مسلمانان در "بانکی" پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی در اعتراض به درخواست "کاترین سامبا- پانزا" رئیس جمهوری موقت این کشور مبنی بر خلع سلاح آنها تظاهرات برگزار کردند. تظاهرات کنندگان خروج امن خود از این شهر را خواستار شدند.

پس از دو روز اقدامات خشونت بار که با حمله مسلمانان مسلح به یک کلیسا در بانگی همراه بود، آرامش محتاطانه در این شهر حاکم است.

رئیس جمهور موقت جمهوری آفریقای مرکزی، روز جمعه در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، وعده داد افرادی که مسئول حمله به این کلیسا هستند، مجازات و ساکنان شهر بانگی، از جمله ساکنان محله عمدتا مسلمان نشین "پی کی 5" خلع سلاح خواهند شد.

"عثمان ابکر" که از سازمان دهندگان این راهپیمایی بود، در این باره گفت: «ما مجبور هستیم از خود دفاع کنیم؛ زیرا هیچ کس از ما دفاع نمی کند. اگر قرار باشد آنها محله پی کی 5 را خلع سلاح کنند باید تمام شهر را به صورت همزمان خلع سلاح کنند؛ زیرا ساکنان تمامی محله های بانگی مسلح هستند.»

ابکر افزود: «ما قربانیان آنتی- بالاکا هستیم. از جماعه جهانی می خواهیم ما را به یک مکان دیگری منتقل کند.»

براساس این گزارش، جمهوری آفریقای مرکزی از زمان به قدرت رسیدن شورشیان "سلکا" در سال 2013 شاهد خشونت های قومی و مذهبی بوده است. سلکا، ژانویه گذشته در نتیجه فشارهای جامعه جهانی از قدرت کناره گیری کرد. از آن زمان به بعد، مسیحیان "آنتی – بالاکا" اقدامات خشونت آمیزی علیه مسلمانان صورت می دهند.

۱۳۹۳/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...