نسخه چاپی

ایران به‌طور واقعی با آژانس همكاری كرد

مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت: همكاری ایران با آژانس در طول ماه‌های اخیر كمك كرده است تا آژانس درك بهتری از برنامه هسته‌ای تهران پیدا كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه آغازین خود در نشست فصلی شورای حکام در وین پایتخت اتریش اظهار کرد: من از این حقیقت که ایران به‌طور عملی به اقداماتی که برنامه‌ریزی شده بود عمل کرده است استقبال می‌کنم.

بر اساس گزارش رویترز، آمانو در سخنانش تاکید کرد که ایران به‌طور واقعی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: همکاری ایران با آژانس در طول ماه‌های اخیر که شامل دسترسی بهتر و اطلاعات بیشتر می‌شود، کمک کرده است تا آژانس درک بهتری از برنامه هسته‌ای ایران، داشته باشد.

وی افزود: ما در حال بررسی اطلاعات ارائه شده از سوی ایران هستیم و آژانس ارزیابی خود در مورد نتایج این بررسی‌ها را پس از کسب درکی درست از کل مساله ارائه خواهد داد.

ایران از آبان سال گذشته در توافقی جدید با آژانس با عنوان "چارچوبی برای همکاری" رویکرد تعاملی جدیدی را با آژانس پیش گرفته است. در چارچوب این همکاری‌ها ایران به سوالات و ابهامات آژانس درباره گذشته و حال برنامه هسته‌ای‌اش پاسخ داده است که این سوالات شامل موضوعات مطالعات ادعایی نیز می‌شود.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...