نسخه چاپی

جام جهانی برزیل ركورد تماشاگران تلویزیونی را می شكند

مدیر برنامه های تلویزیونی فیفا، ثبت ركورد جدیدی در تماشای مسابقات فوتبال از طریق تلویزیون را در جام جهانی 2014 برزیل پیش بینی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، جام جهانی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی دنیا است.

قرار است برخی از مسابقات جام جهانی 2014 از جمله بازی فینال در ریودو ژانیرو، برای نخستین بار با کیفیت تصویری وضوح بسیار بالا (UHD) پخش شود.

نیکلاس اریکسون مدیر برنامه های تلویزیونی فیفا در این باره گفت: پیش بینی افزایش بینندگان ما دلایل خاصی دارد. ما روی برنامه زمانی بازی ها خیلی کار کرده ایم و جدول زمانی که تدوین شده، بهترین زمانبندی را برای تماشاگران و فوتبال دوستان تنظیم کرده است.

وی افزود: فکر می کنیم زمان مسابقات برای بینندگان فوتبال در آفریقا، خاورمیانه و اروپا بسیار خوب تنظیم شده است و از آنجایی که ساکنان قاره آمریکا میزبان جام هستند، در این قسمت از دنیا نیز تعداد بینندگان ما قابل توجه خواهد بود.

وی اظهار داشت: تعداد بینندگان و متقاضیان حق پخش مسابقات در آسیا به سرعت افزایش یافته است و حتی با نگاهی به آمارهای ثبت شده در این زمینه و پیش از برگزاری این رویداد جهانی می توان با قاطعیت گفت که رکورد تماشاگران تلویزیونی در این جام شکسته می شود.

بنابراین گزارش، فیفا برای نخستین بار موفق شده است برای همه کشورها و مناطق، قرارداد حق پخش تلویزیونی انحصاری تدوین کند که با اقبال بسیار خوبی مواجه شده است. مسلم است که مسابقه افتتاحیه با حضور برزیل هم به دلیل نام برزیل رکورد خاص خود را به جا خواهد گذاشت.

تحقیقات فیفا که به مدت یکسال پس از جام جهانی آفریقای جنوبی انجام شد، نشان می دهد که 909.6 میلیون بیننده تلویزیونی بازی فینال 2010 را حداقل به مدت یک دقیقه از تلویزیون های خود در خانه تماشا کرده اند. همچنین 619.7 میلیون نفر نیز 20 دقیقه ممتد از بازی اسپانیا - هلند را که با نتیجه یک بر صفر در وقت اضافه پایان یافت، تماشا کرده اند. بیش از 3.2 میلیارد نفر پخش زنده مسابقات جام را حداقل به مدت یک دقیقه تماشا کرده اند و آمار رسمی تماشای هر مسابقه نیز 188.4 میلیون نفر ثبت شده است.

این آمارها میانگین رشد سه تا هشت درصدی را در مقایسه با آمار بینندگان تلویزیونی در فینال جام جهانی 2006 آلمان نشان می دهد.

در مقایسه با این آمار تعداد بینندگان افتتاحیه بازی های المپیک لندن 2012 چیزی حدود 900 میلیون نفر تخمین زده شده است.

برای هر بازی جام جهانی 34 دوربین و سه هزار تصویربردار از 48 کشور دنیا در اطراف زمین مستقر خواهند بود.

اریکسون اظهار داشت: می خواهیم در برگزاری این رویداد فوتبالی و ارایه آن به دنیا در صدر باشیم. مشتریان ما انتظارات بالایی دارند و از ما بهترین کار را می خواهند. رسانه ها هم برای طرف های قرارداد ما و هم برای خود ما ارزشمند هستند زیرا بهترین منبع درآمد برای ما به شمار می روند و از سوی دیگر طرف های قرارداد ما نیز می خواهند بهترین وجهه ممکن از کار خود را ارایه دهند.

فیفا در ماه مارس اعلام کرد، درآمدش از حق پخش تلویزیونی بازی های پیش از جام جهانی 1.386 میلیارد دلار بوده است.

بنابراین گزارش، اعتراض ها به هزینه های برگزاری جام جهانی در برزیل و اتهام های مربوط به فساد مالی در واگذاری میزبانی به قطر، مانع اشتیاق اسپانسرها برای حضور در این رویداد ورزشی نشده است.

در این رویداد جهانی برخی شبکه های تلویزیونی از جمله شبکه

ˈNHKˈ ژاپن در یک اقدام آزمایشی اقدام به پخش تصاویر سه مسابقه با وضوح تصویر 4K و 9 مسابقه با وضوح تصویر 8K می کنند.

اریکسون خاطرنشان کرد: می توانیم از برگزاری جام جهانی به عنوان فرصتی برای معرفی پیشرفت های جدید فناوری های تلویزیونی استفاده کنیم زیرا تعداد زیادی شبکه های تلویزیونی در این رویداد حضور دارند و بنابراین منطق اقتصادی لازم برای اجرای طرح های ما وجود خواهد داشت.

در جام جهانی آفریقای جنوبی، فناوری سه بعدی مورد استفاده قرار گرفت و به سرعت همه گیر شد به طوریکه بسیاری از شبکه های تلویزیونی خواهان همکاری با ما و مشارکت در این زمینه شدند.

وی خاتمه داد: آنها می توانند از نرم افزارهای تحت نت برای ارایه

خدمات به مشتریان مشتاق مشاهده آنلاین برنامه ها از طریق تلفن های هوشمند یا تبلت هایشان استفاده کنند.

ما دوربین های زیادی را برای تصویربرداری از مسابقات تدارک دیده ایم و اطلاعات زیادی در حوزه های مختلف و زیرنویس ها و سوابق بسیار مفیدی هم در کنار تصاویر ارایه خواهیم داد. ولی مطالب و برنامه های زیادی هم در خارج از زمان بازی تهیه و ارایه می شود تا از همه امکانات و فناوری های چند رسانه ای برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان بهره ببریم.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...