نسخه چاپی

سخنگوی كاخ سفید: عدم توافق با ایران بهتراز توافق بد است

آمریكا اعلام كرد كه برای رسیدن توافق تا ۲۹ تیرماه تلاش می كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شب گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن فعلاً تلاش می‌کند تا قبل از ۲۰ جولای توافق نهایی با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور حاصل شود. ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن فعلاً تلاش می‌کند تا قبل از ۲۰ جولای [۲۹ تیر ماه] توافق نهایی با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور حاصل شود.

هارف در واکنش به خبر روز گذشته المانیتور که به‌نقل از یک منبع آمریکایی نوشته بود که واشنگتن برای تمدید توافق با ایران آماده می‌شود، به همین روزنامه گفت: آمریکا سیگنال آماده بودن برای تمدید مدت زمان مذاکرات هسته‌ای با ایران را نمی‌دهد. ما در راستای رسیدن به توافق تا ۲۰ جولای در تلاش هستیم، و معتقدیم که می‌توانیم تا‌ آن تاریخ به توافق برسیم.

دور پیشین مذاکرات در وین بدون رسیدن به نتیجه ملموسی به پایان رسید. تحلیلگران وارد کردن مسائل غیرمرتبط با پرونده هسته ای به این مذاکرات از سوی آمریکا را علت توقف مذاکرات می دانستند. رژیم صهیونیستی اصرار دارد که مسئله موشک های ایران را نیز به مذاکرات بکشانند.

ماری هارف شب گذشته همچنین گفت که ایران باید تصمیمات سختی را بگیرد و دولت (آمریکا) همچنان معتقد است که عدم توافق بهتر از توافق بد است.

پایگاه خبری المانیتور روز گذشته از قول مقامات آمریکایی نوشت که شواهد حاکی است آمریکایی‌ها به تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌اندیشند.

منابع آمریکایی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری مدعی شده‌اند واشنگتن در مقاطع زمانی بعدی به‌دنبال برقراری رابطه مستقیم با ایران خواهد بود، اما تا کنون خارج از چارچوب گفت‌وگوهای هسته‌ای مبادرت به انجام این کار نکرده است.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...