نسخه چاپی

اسامی میهمانان خارجی در مراسم تحلیف السیسی

رئیس جمهور منتخب مصر صبح امروز در مقابل مجمع عمومی دادگاه عالی قانون اساسی به ریاست قاضی «انور العاصی» سوگند یاد می‌كند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشروق، «عبد الفتاح السیسی» به موجب ماده ۱۴۴ قانون اساسی جدید در حضور «انور العاصی» رئیس دادگاه عالی قانون اساسی و «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر سوگند یاد خواهد کرد و به مدت ۴ سال رئیس جمهور مصر خواهد شد.

در بیانیه نهاد ریاست جمهوری مصر آمده است که پس از ادای سوگند السیسی در دادگاه عالی قانون اساسی، وی به کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه خواهد رفت و به محض ورود وی به کاخ ۲۱ گلوله توپ به نشانه صلح به هوا شلیک خواهد شد و گارد ریاست جمهوی به وی ادای احترام خواهند کرد و پس از آن السیسی از گارد تشریفاتی بازدید خواهد کرد و سپس با «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر دیدار و کاخ الاتحادیه را از وی تحویل خواهد گرفت.

پس از آن السیسی با مهمانان مصر اعم از پادشاهان، روسای جمهور، نخست وزیران و روسای پارلمان ها و دیگر هیأت های شرکت کننده در مراسم تحلیف خود دیدار می کند و سپس به سالن مراسم مراجعه خواهد کرد تا عدلی منصور به ایراد سخن پرداخته و بعد از وی نیز السیسی سخنرانی خواهد کرد و دو رئیس سند تحویل قدرت را امضا خواهند کرد که البته این امر برای نخستین بار در تاریخ سیاسی مصر رخ می دهد.

پس از این مراسم نیز ضیافت ناهاری به افتخار مهمانان شرکت کننده در این مراسم برگزار خواهد شد.

میهمانان عربی و آفریقایی شرکت کننده در مراسم
بر اساس این گزارش، مهمانان زیادی اعم از داخلی و بین المللی در این مراسم شرکت کرده اند که مهمانان عربی و اسلامی عبارتند از: پادشاه بحرین، پادشاه اردن، امیر کویت، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رئیس جمهور سومالی، ولیعهد عربستان، ولیعهد ابوظبی، فرستاده شخصی شاه عمان، نمایندگان روسای جمهور عراق، جزایر کومور، سودان، سودان جنوبی، رئیس پارلمان لبنان، رئیس شورای ملی مردمی الجزایر، معاون اول رئیس کنگره ملی لیبی، وزرای خارجه امارات، عمان، موریتانی، تونس، مغرب، وزیر امور اسلامی و اوقاف جیبوتی، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، مدیر امور سیاسی و رسانه ای و دیوان اتحادیه مغرب عربی، روسای جمهوری گینه، چاد، اریتره، مالی، معاون رئیس جمهور سودان، معاون رئیس جمهور سودان جنوبی، نخست وزیر سوازیلند و لیبریا، رئیس مجلس نمایندگان گابن، وزرای امور خارجه سنگال، اتیوپی، نیجریه، ماداگاسکار و گینه بیسائو، آنگولا، بروندی، گامبیا، تانزانیا، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو و بنین، وزیر امور ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، وزیر کشاورزی توگو به عنوان نماینده رئیس جمهور، کمیساریای امور سیاسی اتحادیه آفریقا.

میهمانان بین المللی
در سطح بین المللی نیز رئیس جمهور قبرس، رئیس پارلمان روسیه، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه یونان، رئیس اتحادیه پارلمان های بین المللی، نماینده دبیر کل سازمان ملل، وزیر صنایع و فناوری اطلاعات چین، معاون وزیر خارجه ایران در امور خاورمیانه، مشاور وزیر خارجه آمریکا به عنوان نماینده رئیس جمهور آمریکا شرکت خواهند کرد.

همچنین قرار است از جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در مراسم تحلیف سیسی شرکت کند.

کاخ القبه امشب شاهد جشنی به همین مناسبت خواهد بود که ۱۲۰۰ مهمان به نمایندگی از طیف های مختلف ملت مصر و استان های این کشور در آن حضور خواهند داشت.

۱۳۹۳/۳/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...