نسخه چاپی

كمك‌های انسانی به آوارگان سوری سر از مراكز تجاری اردن در آورد

سفیر انگلیس در امان فاش كرد كمك های غذایی به آوارگان سوری در مراكز تجاری در اردن به فروش می رسد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از "الیوم السابع"، "پیتر میلت" سفیر انگلیس در اردن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است «دیوانه کننده است که ببینی کمک های ارسالی به آوارگان سوری در یکی از مراکز به فروش می رسد.» وی همچنین تصویری از یک قوطی کنسرو لوبیا منتشر کرده که بر روی آن نوشته شده است «کمک برای آوارگان- فروشی نیست.»

این مطلب سفیر انگلیسی بلافاصله در صفحات فیسبوک منتشر شد که پرونده سرقت کمک های غذایی به آوارگان سوری در اردن و فروش آنها به چالش کشیده شد.

"دینا القصبی" سخنگوی شاخه کمک غذایی سازمان ملل این اتهام را از طریق سایت‌های اینترنتی رد کرد و گفت: «تصویری که این سفیر از کالایی که با آرم این سازمان در یکی از مراکز تجاری اردن فروخته می شود، منتشر کرده، غیر واقعی است. این تصویر در سوریه گرفته شده است، نخستین بار نیست که چنین تصویری در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر می شود.»

به گفته این سخنگو، شاخه کمک غذایی سازمان ملل بعد از متوقف کردن توزیع مستقیم کمک ها به آوارگان سوری، بن های غذا را بین آنها توزیع می کند.

بیش از ۱۳۰۰ هزار سوری به اردن پناهنده شده اند که این جمعیت برابر با ۱۴ درصد از جمعیت کل این کشور است. براساس آمارهای رسمی، ۶۰۰ هزار نفر از این پناهندگان در اردوگاه های آوارگان مستقر شده اند.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...