نسخه چاپی

لغو اعزام تیم ملی بسكتبال به تركیه

طبق برنامه تیم ملی بسكتبال نخستین اردوی برون مرزی به منظور آماده‌سازی حضور در مسابقات قهرمانی جهان را باید در تركیه برگزار كند اما بعید نیست این اردو به دلیل فراهم نشدن دیدار تداركاتی مناسب لغو شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، به منظور آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان و بعد از آن بازی‌های آسیایی، تیم ملی بسکتبال با دعوت از ۳۲ بازیکن اردوی آماده‌سازی خود را از سوم خردادماه آغاز کرد. این تیم پس از پیگیری چند روزه تمرینات به تعطیلی ۱۰ روز رفت و از یکشنبه گذشته هم مرحله دوم اردوی تمرینی خود را از سر گرفت.

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بود تمرینات آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال در تهران پیگیری شود و این تیم اوایل تیرماه به منظور برگزاری اولین اردوی برون مرزی راهی ترکیه شود. حضور در استانبول و انجام دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی ترکیه یا چند تیم باشگاهی این کشور این بخش از اردوی ملی‌پوشان بسکتبال را شامل می‌شد. البته برای سفر به ترکیه هیچ زمان مشخصی از سوی سازمان تیم‌های ملی اعلام نشد چون نهایی نشده بود.

این در حالی است که هنوز هم زمان انجام این سفر مشخص نشده و حتی گفته می‌شود که لغو کامل آن بعید نیست.

محمدرضا مشحون، مدیر سازمان تیم‌های ملی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: برای ما سفر برون مرزی در صورتی ارزش دارد که همراه با برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌هایی در سطح تیم ملی باشد در حالیکه هنوز دیدار تدارکاتی مناسبی در ترکیه برنامه ریزی نشده است.

وی تصریح کرد: البته از مدت‌ها پیش رایزنی‎هایی با مسئولان بسکتبال ترکیه داشتیم اما به دلیل شرایط زمانی، تیم آماده زیادی نیست که بتوانیم در استانبول با آنها بازی کنیم. فعلا شرایط اینگونه است و اگر به همین صورت باقی بماند و نتوانیم حریف تدارکاتی خوبی مهیا کنیم، قید این سفر را می‌زنیم و ادامه تمرینات در تهران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال تاکید کرد: از میان اردوهای برون مرزی برنامه ریزی شده، ،فقط شرایط اردوی ترکیه اینگونه مبهم است اما دیگر اعزام‌ها در زمان خود انجام خواهد شد.

سفر به لهستان و شرکت در تورنمنت بین‌المللی این کشور (مردادماه)، حضور در کمپ تمرینی استونی و بعد از آن سفر به اسلوونی همراه با حضور در تورنمنت بین‌المللی این کشور دیگر اعزام‌های برون مرزی است که برای تیم ملی بسکتبال در نظر گرفته شده است.

تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی آماده می‌شود. مسابقات قهرمانی جهان ۸ تا ۲۳ شهریورماه در اسپانیا برگزار می‌شود. بازی‌های آسیایی هم طی روزهای ۲۸ شهریورماه تا ۱۲ مهرماه به میزبانی اینچئون کره‌جنوبی برگزار خواهد شد.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...