نسخه چاپی

كاناوارو و ژوزه رقبای جدید كی‌روش

مدافع پیشین ایتالیا و سرمربی پیشین پرسپولیس به عنوان گزینه‌های جدید سرمربیگری تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی مطرح شدند.

به گزارش نما، پس از اینکه اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی (SAFA) هفته گذشته گوردون ایگه‌سوند را از سمت سرمربیگری تیم ملی این کشور اخراج کرد، گزینه‌هایی همچون کارلوس کی‌روش سرمربی کنونی تیم ملی ایران، استفان کِشی سرمربی فعلی نیجریه، رود کرول سرمربی پیشین تیم باشگاهی اورلاندو پایرتز آفریقای جنوبی، شِیکس ماشابا سرمربی تیم زیر 23 سال آفریقای جنوبی و هرو رنارد، سرمربی پیشین زامبیا به عنوان کاندایداهای مربیگری «بافانا بافانا» مطرح شدند.

اکنون خبر می‌رسد که نام فابیو کاناوارو، مدافع پیشین تیم ملی ایتالیا به گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی اضافه شده، این در حالی است که دیوید مویس، سرمربی فصل گذشته منچستریونایتد هم از کاندیداتوری سرمربیگری این تیم انصراف داد.

کاناواروی 40 ساله که در قهرمانی آتزوری در جام جهانی 2006 آلمان کاپیتان ایتالیا بود درخواست خود را برای سرمربیگری این تیم به اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی ارسال کرده است. کاناوارو که در سال 2011 با پیراهن الاهلی امارات از دنیای بازیگری خداحافظی کرد سال گذشته کار خود را به عنوان کمک مربی در همین باشگاه اماراتی آغاز کرد.

یکی از مسئولان SAFA با اشاره به اینکه تاکنون 20 رزومه از مربیان مختلف جهان به این اتحادیه ارسال شده است، گفت: پس از اینکه دنی جوردان، رئیس اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی پایان همکاری با ایگه‌سوند را تأیید کرد تاکنون مربیان زیادی برای همکاری ابراز علاقه کرده‌اند.

در این بین مربیانی که رزومه نه‌چندان چشمگیری دارند هم علاقمند به مربیگری این تیم هستند که می‌توان به نام‌هایی همچون دیک ادووکات، پیم وربیک و جیمی فلوید هاسلباینک اشاره کرد. مربیان با تجربه‌ای همچون ریمون لوپز کارو، سرمربی فعلی تیم ملی عربستان و مانوئل ژوزه، سرمربی پیشین پرسپولیس ایران و الاهلی مصر هم در این لیست دیده می‌شوند.

دیوید مویس، سرمربی اخراجی منچستریونایتد هم که در ابتدا علاقمندی خود را برای سرمربیگری بافانا بافانا اعلام کرده بود از طریق مدیر برنامه‌اش انصراف خود را اعلام کرد.

تونی اصغر، مدیر برنامه‌های مویس با ارسال ایمیلی به SAFA گفت: به مدت 20 سال است که با دیوید مویس کار می‌کنم، او علاقمند به مربیگری آفریقای جنوبی بود ولی با توجه به اینکه الا پیشنهاد بهتری دارد متأسفانه نظرش را در این مورد تغییر داد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در حالی‌که همچنان ارسال درخواست‌ها به اتحادیه فوتبال افریقای جنوبی ادامه دارد گفته می‌شود SAFA به دنبال به خدمت گرفتن کارلوس کی‌روش پرتغالی است.

۱۳۹۳/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...