نسخه چاپی

تهران رتبه نخست كشور در عدم باروری

مدیركل دفتر آمار و اطلاعات مركز آمار ایران گفت: رتبه نخست كشور به جهت عدم باروری، در اختیار شهروندان تهرانی است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ به مناسبت فرا رسیدن هفته جوان نشست ارمغان زندگی ویژه زوج‌های جوان با هدف بررسی برون رفت از بحران کاهش جمعیت با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به همت خانه شهریاران جوان، ستاد تشکل‌های مردم نهاد شورای اسلامی شهر تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ در سالن اجتماعات خاقانی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام دعایی رئیس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در خصوص موضوع این نشست، گفت: جمعیت مسئله بسیار مهمی در دنیای امروزی است و در تمامی تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها تاثیر قابل مشاهده‌ای دارد و از معیارهای مهم توسعه است. هرچه جمعیت فرهیخته یک کشور بیشتر باشد توسعه مادی بیشتری برای آن جامعه به همراه خواهد داشت.

کاهش آمار باروری در ایران بیشتر از متوسط جهانی است

وی با اشاره به اینکه در سه دهه اخیر نرخ باروری در جهان ۳۳ درصد کاهش داشته است، افزود: ما در جهان اسلام و علی‌الخصوص جمهوری اسلامی ایران شاهد آمار بیشتری از متوسط جهانی هستیم که این موضوع زنگ خطر بزرگی برای جهان اسلام و کشورمان به حساب می‌آید.

همچنین، در ادامه این نشست محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات مرکز آمار ایران، خانم روح افزا معاون طرح و برنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و حجت الاسلام طوسی مدرس و کارشناس مسائل بحران جمعیت با یکدیگر به مباحثه و گفت‌وگو پرداختند.

محزون با اشاره به اینکه رتبه اول شهر تهران در کشور به جهت عدم باروری، در اختیار شهروندان تهرانی است از خانه شهریاران جوان خواست تا فرهنگ سازی لازم برای تشویق جوانان و زوج‌های تهرانی به فرزندآوری را در دستور کار خود قرار دهد.

براساس آمار سازمان‌های بین المللی نرخ باروری در ایران پایین است

به گفته محزون بر اساس آمارهای سازمان های بین المللی خصوصا سازمان ملل متحد وضعیت نرخ باروری درکشور ما پایین است و تاثیر فرهنگ غلط و سیاست‌های دنیای غرب را یکی از عوامل تاثیرگذار در این مسئله عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ما باید در ابتدای زندگی به زوج‌های جوان این آموزش را بدهیم که فرزندآوری نه تنها برای خودشان بلکه برای کشور سودمند است، افزود: از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص این مسئله حساس اقدامات جدی تری را برای رفع این مشکل انجام دهند.

روح افزا معاون طرح و برنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به این نکته که دنیای غرب بحث فرزندآوری را در جامعه ی ما مغایر با سلامت مادران می‌داند، خاطرنشان کرد: این حرف‌ها و شعارها تماما از اساس باطل است. در هیچ مکتب علمی تاکنون گفته و شنیده نشده که فرزند آوری، سلامت مادران را به خطر می اندازد بلکه برای مادران جامعه سودمند و مفید خواهد بود و از مادران و زنان ایرانی خواست که اسیر این سیاست ورزی های خصمانه ی دنیای غرب در خصوص افزایش جمعیت نشوند.

۱۳۹۳/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...