نسخه چاپی

ظریف: غنی‌سازی نمادین را نمی‌پذیریم

وزیر امور خارجه كشورمان در نشست برگدورف خطاب به شش قدرت جهانی اعلام كرد كه " اكنون دیگر نمی‌توان با پیشنهادهای سال ۲۰۰۵ به میز مذاكرات بیایید... دیگر نمی‌توان از غنی‌سازی نمادین صحبت كرد."

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در یکصدوپنجاهمین نشست برگدورف گفت: "این ایده که ایران به سلاح هسته‌ای نیاز دارد در غرب ایجاد شده و پرورش یافته است و با هدف ایران‌هراسی همچنان در اروپا و آمریکا تکرار می‌شود."

وی در ادامه افزود: "سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در امنیت ملی ایران ندارد و اکنون در نقطه‌ای هستیم که فرصتی برای حل و فصل این بحران غیرضروری ایجاد شده است."

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: "موضوع هسته‌ای ایران قابل حل و فصل است اما اکنون دیگر نمی‌توان با پیشنهادهای سال ۲۰۰۵ به میز مذاکرات بیایید. سال ۲۰۰۵ ما پذیرفتیم که غنی‌سازی را در حد نمادین داشته باشیم اما غرب را توهم فرا گرفت و فکر کردند می‌توانند ایران را از حق غنی‌سازی محروم سازند اکنون باید واقعیت‌ها را ببینند و دیگر نمی‌توان از غنی‌سازی نمادین صحبت کرد."

ظریف گفت: "من شما را مطمئن می‌سازم که هرگز چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. می‌توانیم تا ۲۰ جولای به توافق برسیم حتی می‌توانیم در گفتگوهای هفته جاری در وین به توافق برسیم اما بایستی واقعیت‌ها را ببینیند و توهمات را کنار گذاشته و حقوق ایران را محترم بشمارند."

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...