نسخه چاپی

حواشی تماشای بازی ایران توسط تیم ظریف

یك روزنامه ایرانی حاشیه‌های تماشای بازی تیم ملی فوتبال ایران با نیجریه در چارچوب رقابت‌های جام جهانی 2014 از سوی هیات مذاكره‌كننده هسته‌ای ایران در وین را روایت كرده است.

به گزارش نما به نقل از روزنامه دنياي اقتصاد بازي اول ايران در جام جهاني مقابل نيجريه اين فرصت را فراهم کرد تا اعضاي تيم هسته‌اي و همچنين خبرنگاراني که به همراه وزير امور خارجه براي گفت‌وگوهاي هسته‌اي به وين سفر کرده بودند، در دفتر نمايندگي ايران به تماشاي فوتبال بنشينند.

مسئول ديپلماسي رسانه‌اي وزارت خارجه از طريق ايميل، هماهنگي‌هاي لازم براي حضور خبرنگاران را فراهم کرده بود. ساعت 9 به وقت وين (23:30 به وقت تهران)، اعضاي تيم هسته‌اي از جمله محمدجواد ظريف، عباس عراقچي و مجيد تخت‌روانچي و ديگر افراد تيم مذاکره و همچنين خبرنگاران و عکاسان در اتاق مخصوص نمايندگي که گنجايش 50 نفر را داشت، بازي را با آب و تاب‌هاي مخصوص ايراني به تماشا نشستند.

اگرچه حس و حال بازي و مصادف شدن آن با مذاکرات هسته‌اي موجب شده بود تا هيجان و شور ايراني دوچندان شود اما اين مساله باعث نشد که ظريف، آرامش هميشگي خود را از دست بدهد. هر چند هرازگاهي با خنده و گپ و گفت با همکاران خود، موجب برانگيختن هيجان ديگر افراد مي‌شد.

در مقابل اما شور و هيجان مضاعف مجيد تخت‌روانچي، مذاکره‌کننده ارشد ايران موجب شده بود با هر افت و خيز در بازي شاهد واکنش‌هاي متفاوت او در قامت يک ديپلمات باشيم که اين هيجان، هر از گاهي به عباس عراقچي ديگر عضو بلندپايه تيم هسته‌اي نيز انتقال پيدا مي‌کرد.

حضور نداشتن دکتر جمشيد ممتاز حقوقدان برجسته کشور با وجود حضور همه افراد تيم هسته‌اي در سالن نيز در نوع خود جالب بود.

اعضاي دفتر نمايندگي ايران در وين که واقع در خيابان يورگاسه در منطقه 3 وين و بالاتر از رود بزرگ دانوب بود، با آجيل و آبميوه از حاضرين پذيرايي مي‌کردند.

يکي از نمايندگان دفتر با ديگر همکاران خود بر سر نتيجه در حال بحث بود و مي‌گفت اگر ايران بازي را ببرد، به همه شام خواهد داد.

اگرچه نتيجه مساوي صفر - صفر باعث شد به‌رغم کسب يک امتياز ارزشمند از بازي اول و مقابل تيم نيجريه، همگي خوشحال باشند اما خبرنگاران شام را از دست دادند و مجبور شدند پس از پايان بازي به فکر تهيه شام خود باشند.

ظريف در پايان بازي گفت که اين بازي اگرچه مساوي تمام شد اما براي ما حکم برد - برد را داشت.

در پايان هم ماشين‌هاي مستقر در ورودي دفتر ايران، خبرنگاران را به هتل‌هاي خود برگرداندند.

۱۳۹۳/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...