نسخه چاپی

سفارت عربستان در لندن:

پادشاهی عربستان خواستار نابودی و شكست داعش در عراق است

سفارت عربستان سعودی در لندن طی بیانیه‌ای اعلام كرد كه این كشور آرزو می‌كند كه شاهد شكست داعش در عراق باشد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سفارت عربستان سعودی در لندن طی بیانیه‌ای که آن را بر روی خروجی سایت اینترنتی خود قرار داده، اعلام کرد: پادشاهی عربستان سعودی آرزو می‌کند که شاهد شکست و نابودی شبکه‌های القاعده و دولت اسلامی در عراق و شام باشد. عربستان سعودی هیچ حمایت مالی و معنوی از داعش یا هیچ گروه تروریستی دیگر انجام نمی‌دهد. هر سخنی مخالف این موضوع، بر خلاف واقع است.

سفارت عربستان سعودی در لندن در ادامه بیانیه خود مدعی شد: با وجود اظهارات اشتباه کابینه دولت عراق که سیاست‌هایش باعث ایجاد بحران کنونی شده، پادشاهی عربستان از حق حاکمیت و یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند. ما خواستار حمایت از شهروندان و کاهش دردهای کنونی آنها هستیم. ما با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی عراق مخالف هستیم. ما خواستار آن هستیم که تمام مردم عراق با هر عقیده‌ای که هستند، با اتحاد بر تهدیدات کنونی و چالش‌هایی که دولت با آن مواجه است فایق آیند.

از سوی دیگر شورای وزیران عربستان دو روز پیش دخالت این کشور در امور داخلی عراق را رد و خواستار تشکیل دولت وفاق ملی در این کشور شده بود. ریاض مسئولیت حوادث اخیر در عراق را متوجه دولت نوری المالکی نخست وزیر این کشور دانسته بود.

دولت عراق در واکنش به این بیانیه اعلام کرد: بیانیه اخیر شورای وزیران عربستان سعودی درباره اوضاع کنونی عراق دخالتی آشکار در مسائل این کشور است.

عراق در انتقاد بیانیه شورای وزیران عربستان سعودی که دو روز پیش در نزدیک دریایی سرخ و در شهر جده عربستان سعودی صادر شده بود، اعلام کرد: بیانیه اخیر شورای وزیران عربستان سعودی درباره اوضاع کنونی عراق دخالتی آشکار در مسائل این کشور است. دولت عراق افزود: این بیانیه گویایی دخالت آشکار مقامات سعودی در امور داخلی عراق و کنار آمدنشان با تروریست ها در این کشور را به وضوح نشان می دهد.

دولت عراق در ادامه اعلام کرد: هر آن چه در عراق می گذرد به دلیل دخالت های مکرر دولت عربستان سعودی در امور داخلی عراق است. در ادامه تاکید شده است: بیانیه اخیر دولت عربستان سعودی در خصوص اوضاع جاری عراق نشان از دخالت مستقیم این کشور در امور عراق دارد و این بیانیه هرگز به تروریست ها اشاره نداشته است و با آنها مدارا کرده است.

دولت عراق در این باره افزود: دولتی که به تروریست ها در عراق صفت انقلابیون می دهد در واقع حامی اصلی تروریسم است و عربستان با این اقدامات خود نشان داده است که حامی تروریسم در عراق است. در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عربستان سعودی می خواهیم بیشتر به اوضاع داخلی خود رسیدگی کند، از مقامات سعودی می خواهیم به حقوق شهروندان خود توجه داشته باشد و بخشی از جامعه را به حساب بخش دیگری از آن نادیده نگیرد.

دولت عراق افزود: بیانیه شورای وزیران عربستان سعودی در واقع بیانیه ای در حمایت از ترویست ها در عراق بوده است.

۱۳۹۳/۳/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...