نسخه چاپی

تمجید رسانه‌های جهان از ایران

بازی قابل قبول شاگردان كارلوس كی‌روش برابر آلبی سلسته موجی از تحسین و تمجید را از سوی رسانه‌های جهان به سمت آنها روانه كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: تیم ملی ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برابر آرژانتین، اگرچه با گل وقت‌های تلف شده لیونل مسی تن به شکست یک بر صفر داد اما عملکردش به قدری قابل قبول بود که اکثر رسانه‌های جهان لب به تمجید از شاگردان کی‌روش گشودند.
بنگاه خبری بی‌بی‌سی انگلیس در خصوص این بازی در سایت خود نوشته است: گل حیرت‌‌آور مسی در اواخر بازی قلب ایرانیان را در بلوهوریزنته شکست. ایران در اکثر دقایق بازی آرژانتین را ناکام گذاشته بود و شکی نبود که موقعیت‌‌های گلزنی بهتری نسبت به حریف خود داشت. یکی از آنها ضربه سر اشکان دژاگه بود که از بالای دروازه سرخیو رومرو گذشت.
شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا نیز با تیتر «گل دقایق تلف شده مسی قلب ایران را شکست» عنوان کرد: مسی سرانجام راه نفوذ به دیوار دفاعی ایران را پیدا کرد. ایران دفاع سرسختانه‌ای در طول بازی داشت و حتی در نیمه دوم بازی خود را به آرژانتین تحمیل کرد و چندین موقعیت برای بردن بازی و خلق یک شگفتی داشت. ایران موقعیت‌های فراوانی برای بردن بازی داشت که بهترین آنها ضربه سر قدرتمند اشکان دژاگه بود.
این شبکه در ادامه به تغییر رویکرد بازی تیم ملی ایران نسبت به بازی اولش برابر نیجریه اشاره کرده و نوشته است: پیش از بازی برابر آرژانتین ایران با انتقادات فراوانی به خاطر بازی دفاعی‌اش برابر نیجریه مواجه بود اما قبل از آنکه گل مسی شکست را به ایران تحمیل کند، هواداران ایرانی و برزیلی حاضر در ورزشگاه با فریاد‌های «اوله، اوله، ایران، ایران»، یکصدا شاگردان کارلوس کی‌روش را تشویق می‌کردند چون تلاش‌های این تیم را برای به ثمر رساندن گل دیدند.
نشریه نیویورک تایمز یکی دیگر از رسانه‌های معروفی است که از مردان کی‌روش به خاطر بازی خوب برابر آرژانتین تمجید کرده است. در این نشریه می‌خوانید: چه کسی تصور می‌کرد که ایران تا آخرین دقیقه بازی بتواند حریف قدرتمند خود را در رسیدن به گل ناکام بگذارد؟ بوینس آیرس غرق در شادی است اما نه خیلی بیشتر از شادی مردم در تهران.
در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده است: با تیمی متشکل از بازیکنان لیگ ایران و لژیونرهایی مانند اشکان دژاگه، ایران نه تنها ستارگان تراز اولی مانند آگرو، ایگواین و دی‌ماریا را کاملاً مهار کرده بود بلکه موقعیت‌هایی داشت که می‌توانست 3 امتیاز را از آن خود کند. برخلاف ایران، آرژانتین تحسین‌برانگیز بازی نکرد. این تیم شاید به مرحله حذفی صعود کرده باشد اما با استراتژی قابل نقدی که در بازی برابر ایران نشان داد (چشم دوختن به حرکات انفرادی مسی) باید شمارش معکوس را برای حذف این تیم از گردونه رقابت‌ها آغاز کرد.
در همین حال شبکه خبری CBS آمریکا هم در باره بازی ایران و آرژانتین نوشته است: لیونل مسی آرژانتین را برابر ایران نجات داد. ضربه مسی سرانجام دفاع نفوذ ناپذیر ایران را تسلیم کرد.
نشریه گاردین انگلیس نیز این‌گونه از بازی ایران برابر آلبی سلسته تمجید کرده است: در شب بازی ضعیف آرژانتین،‌ایرانی‌ها استثنایی بازی کردند هرچند هیچ کاری از دست آنها برای مهار مسی که با ضربه‌اش سرنوشت بازی را در لحظه مرگ و زندگی عوض کرد، بر نمی‌آمد.

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...