نسخه چاپی

نظر وزیر ورزش درباره تمدید قرارداد كی‌روش

وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینكه اسناد دو تیم استقلال و پیروزی به وزارت اقتصاد برای انجام نهایی واگذاری به بخش خصوصی انجام شده است، بر ضرورت حمایت مالی دولت برای‌ تمدید قرارداد با كی روش تاكید كرد.

به گزارش نما، محمود گودرزی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با بیان اینکه تحویل اسناد دو تیم استقلال و پیروزی به وزارت اقتصاد برای واگذاری نهایی به بخش خصوصی در 27 خرداد ماه سال جاری انجام شده است، گفت: ‌آخرین اقدام عملی وزارت ورزش برای واگذاری این دو تیم، نگارش نامه‌ای به طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این نامه روند اتفاقاتی که در این دو باشگاه افتاده، برای وزارت اقتصاد شرح داده شده تا بدین ترتیب اسپانسری مناسب برای آن‌ها پیدا شود.

وی در توضیح دلایل تعلل وزارت ورزش در واگذاری دو تیم استقلال و پیروزی به بخش خصوصی، گفت: علت این تعلل این نبود که ما اراده‌ای در واگذاری این دو باشگاه نداریم بلکه وزارت اقتصاد و دارایی نمی‌توانست مانند ما فنی و تخصصی ورود پیدا کرده و اسپانسر برای این دو باشگاه انتخاب و مدیریت را واگذار کند.

گودرزی با بیان اینکه برای کاهش فشار بر دولت تمامی کارهای واگذاری سرخابی‌ها در وزارت ورزش انجام شده است، افزود: تحویل اسناد دو باشگاه به وزارت اقتصاد و دارایی برای انجام اقدامات نهایی در خصوص خصوصی‌سازی بوده است.

وی با یادآوری برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و سران خصوصی‌سازی در وزارت ورزش و جوانان،‌ گفت: برگزاری چنین جلساتی برای استفاده از نظرات آنها برای ارائه مدلی جامع جهت واگذاری این دو تیم بوده تا بتوان مدلی مطلوب را به وزارت اقتصاد و دارایی ارائه کنیم تا واگذاری دو تیم آبی و قرمز بدون مشکلی صورت گیرد.

گودرزی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه هنری و غیر آن نمی‌تواند مانند برنامه‌های ورزشی در تلویزیون برای مردم نشاط ‌آور باشد، افزود: نگرانی من از واگذاری باسرعت، بدون مطالعه و نسنجیده دو تیم استقلال و پیروزی است.

واگذاری با سرعت دو تیم استقلال و پیروزی موجبات بهره‌برداری سیاسی را فراهم می‌کند

وی ادامه داد:‌ در صورتی که واگذاری دو تیم یاد شده با سرعت و بدون مطالعه انجام شود ممکن است شاهد بهره برداری‌های سیاسی و اجتماعی باشیم و در این صورت باید با مبالغ هنگفتی بابت بازگشت این دو باشگاه به دولت، پرداخت شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مطالعه درخصوص نحوه واگذاری این دو تیم باید در دستور کار باشد، گفت: اینکه ما این دو تیم را به وزارت اقتصاد واگذار کرده‌ایم به معنی باز کردن مسئولیت این دو تیم از سر خود نیست چرا که ما تا پایان کار برای اینکه لطمه‌ای به این دو تیم در واگذاری وارد نشود پیگیر موضوع هستیم.

وی ادامه داد: درخصوص واگذاری استقلال و پیروزی خواهان حضور دو نفر از اعضای فراکسیون ورزش که مسلط به خصوصی‌سازی هستند در جلسات واگذاری دو تیم‌های هستم تا بتوان از نظرات آنان در راستای بهبود وضعیت ورزشی این دو باشگاه استفاده کرد و به طور حتم نماینده‌ای از قوه قضائیه نیز برای حضور در چنین جلساتی حاضر خواهد بود، چرا که باید مباحث حقوقی واگذاری با حضور کارشناسان بررسی شود.


تحویل صورت مالی استقلال و پیروزی به بخش خصوصی به دلیل وجود ابهامات ممکن نیست

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه آیا تحویل صورت وضعیت مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی برای واگذاری به بخش خصوصی صورت گرفته یا خیر، گفت: هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته زیرا صورت مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس دچار ابهامات بسیاری در بخش دارایی‌ها و بدهی‌های این دو تیم وجود دارد.

وی ادامه داد: هر روز افرادی با در دست داشتن اسنادی با مراجعه به وزارت ورزش خواهان دریافت طلب خود از این وزارتخانه بابت بدهی‌های این دو تیم هستند.

گودرزی گفت: ما به طور قطع نمی‌توانیم در خصوص بدهی و دارایی دو تیم استقلال و پرسپولیس صحبت کنیم، حتی صورت اموال این دو تیم را نیز نمی‌توان مشخص کرد اما با یک تلورانس 10 درصدی و احتمال بالا یا پایین بودن ارقام، وضعیت مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس معین شده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش اراده کاملی برای واگذاری این دو تیم دارد، افزود: نخستین دلیل آن نیز رعایت قانون است، ‌چرا که قانون ما را مقید کرده تا اموال دولتی را مطابق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

انتقاد از حذف یک‌درصد در بودجه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی استان‌ها

گودرزی با انتقاد از حذف یک درصد سهم وزارت ورزش از اعتبارات دستگاه‌های مختلف که می‌توانست راه گشای پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان ها باشد، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در مجلس وجود دارد اما یک سرخوردگی برای وزارت ورزش پس از حذف یک درصد برای اتمام طرح‌های ورزشی عمرانی ایجاد شد که با این حال تعامل ما با مجلس ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان خواهان اتمام طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی خود در حوزه‌های انتخابیه هستند، باید تحقق یک درصد در بودجه سالانه را پیگیر باشند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه قرار است 150 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان‌ها در اختیار وزارت ورزش قرار داده شود، افزود: با توجه به وضعیت اقتصاد کشور به طور حتم 40 درصد از این اعتبارات محقق خواهد شد.

وزارت ورزش موافق حضور نمایندگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی است

وی در خصوص چگونگی حضور نمایندگان مجلس در فدراسیون‌های ورزشی، گفت: از نظر ما حضور نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی با توجه به سابقه فعالیت آن‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت فدراسیون‌ها منجر شود.

گودرزی ادامه داد: بارها در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی توقف و وقفه ایجاد کرده‌ام تا مجلس موضوع حضور یا عدم حضور نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی را مشخص کند.

وی افزود: نبود توافق بین قوه قضائیه و قوه مقننه در خصوص حضور یافتن یا نیافتن نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی نیازمند استفساریه‌ای است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دلیل موافقت وزارت ورزش با حضور نمایندگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی توفیق آنان در این فدراسیون‌ها بوده که از جمله آن می‌توان به حضور سید مهدی هاشمی در فدراسیون تیراندازی اشاره کرد.

تمدید قرارداد با کی‌روش نیازمند حمایت مالی دولت

وزیر ورزش و جوانان درخصوص تمدید مهلت قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، افزود: ما علاقه‌مند به ادامه فعالیت با کی‌روش به عنوان سرمربی تیم فوتبال کشورمان هستیم چرا که وی در کار خود موفق بوده اما ضعف مالی اجازه تمدید قرار داد را به ما نمی‌دهد.

وی ادامه داد: باید گفته شود که پرداخت رقم قرارداد کی‌روش در توان فدراسیون ورزش کشور نبوده و وزارت ورزش نیز با توجه به هزینه‌های بالای جاری خود نمی‌تواند از پس آن برآید.

گودرزی ادامه داد: تمدید مهلت قرارداد با سرمربی تیم ملی کشورمان نیازمند حمایت دولت است.

اسپانسر هنرمندان برای حضور در برزیل بخش خصوصی بوده است

وی با تکذیب پرداخت هرگونه مبلغی برای حضور هنرمندان در برزیل، گفت: اسپانسر هنرمندان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی دستگاه‌های خصوصی بوده و ریالی بابت سفر آنان از سوی وزارت ورزش پرداخت نشده است.

استفاده از توان خیرین برای تکمیل پروژه‌های ورزشی در دستور کار وزارت ورزش

وی همچنین به برگزاری کمیته‌هایی در وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و ورزشی استان‌های مختلف کشور این وزارتخانه از توان مالی خیرین استفاده کرده و تاکنون نیز موفق به تکمیل بسیاری از ورزشگاه‌ها با همت خیرین شده است.

۱۳۹۳/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...