نسخه چاپی

روحانی:‌ برای توسعه روابط ایران و قزقیزستان هیچ مانعی وجود ندارد

رئیس‌جمهور با تأكید بر اینكه هیچ مانعی برای توسعه روابط میان دو كشور وجود ندارد، گفت: همكاری‌های تنگاتنگ تهران – بیشكك در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و علمی به نفع دو كشور و دو ملت است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز(دوشنبه) به هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید قرقیزستان با تأکید بر اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط میان دو کشور وجود ندارد، گفت: همکاری‌های تنگاتنگ تهران – بیشکک در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و علمی به نفع دو کشور و دو ملت است.

وی با اشاره به مذاکراتش با رئیس‌جمهوری قرقیزستان در خصوص طرح اتصال راه آهن سراسری میان کشورهای منطقه که از چین آغاز و به بندر چابهار ختم می‌شود، اظهار داشت: اتصال راه‌های ریلی، جاد‌ه‌ای و هوایی منجر به نزدیک شدن دو کشور در حوزه های مختلف خواهد شد.

روحانی با تأکید بر ضرورت اجرایی و عملیاتی‌شدن توافق‌ها برای تأمین منافع دو ملت، اظهار امیدواری کرد که در طول مأموریت سفیر جدید قرقیزستان مناسبات فیمابین بیش از پیش ارتقاء یابد.

"رسان بک عثمان علی اف" سفیر جدید قرقیزستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور کشورش، بر توسعه روابط دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران امروز یک قدرت جهانی است و با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های بسیار بالا در زمینه‌های مختلف، بیشکک از گسترش همکاری‌ها با تهران استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نخستین سفر خارجی رئیس‌جمهوری کشورمان جهت حضور در اجلاس شانگهای به قرقیزستان انجام شد، گفت: تمامی مساعی خود را برای تحقق خواست روسای جمهور دو کشور به منظور تعمیق مناسبات دو کشور دوست بکار خواهد بست.

رسان بک عثمان علی اف اهمیت ایجاد خطوط هوایی بین دو کشور برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی را یادآور شد و گفت: ما خواهان افزایش حجم مبادلات با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

۱۳۹۳/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...