نسخه چاپی

سن پوكی استخوان در بین ایرانی ها

مشاور عالی وزیر جهاد كشاورزی گفت: سن پوكی استخوان در كشور ایران به دلیل كمبود كلسیم به پایین‌تر از 30 سال در حال رسیدن است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سن پوکی استخوان در کشور ایران به دلیل کمبود کلسیم به پایین‌تر از 30 سال در حال رسیدن است.

مهندس شریعتمدار امروز طی سخنانی در کارگاه سامانه اطلاعاتی پایش فرآیند تولید محصولات کشاورزی با رویکرد محصول برنج با تاکید بر این که سیستم تهیه آمار باید از دقت و سرعت و صحت لازم برخوردار باشد، گفت: این تدبیرها باعث می‌شود که مدیران و کشاورزان آگاه شوند که در چه زمانی باید چه اقداماتی را انجام دهند.

او همچنین بر ضرورت توجه به طرح استانداردسازی پیش بینی خسارت تاکید کرد و گفت: این اقدام کار ارزشمندی است و باعث می‌شود با پیش‌بینی حوادث عوامل خسارت‌زا را کنترل کرد.

شریعتمدار در ادامه سخنانش به آمار پراکنده در عرصه‌های مختلف اشاره کرد وگفت:‌متاسفانه اطلاعات یا آمار ما کم است و یا اطلاعات و آمار صحیح نیست به همین دلیل درست نمی‌توانیم عمل کنیم. به عنوان نمونه در بحث سرانه مصرف شیر آمارهایی از 148 تا 110 و حتی 60 کیلوگرم برآورد شده است که با وجود چنین آمارهایی تصمیم‌گیر نمی‌تواند به درستی میزان تولید را شناسایی کند.

او گفت: این در حالی است که کلسیم یکی از شاخص‌های عمده امنیت غذایی به شمار می‌رود و بیش از 90 درصد مردم کشور ما میزان دریافت کلسیم‌شان کافی نیست و همچنین به دلیل کمبود کلسیم سن پوکی استخوان به پایین‌تر از 30 سال در حال رسیدن است.

۱۳۹۳/۴/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...