نسخه چاپی

نظر دژآگه درباره صعود ایران

اشكان دژاگه همچنان به صعود تیم ملی فوتبال به مرحله دوم جام جهانی ۲۰۱۴ امیدوار است. او تاكید می كند كه ملی‌پوشان ایران با صعود از گروه خود، حق شان را از این رقابت ها خواهند گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: ایران مقابل آرژانتین نمایش به مراتب بهتری نسبت به بازی اول مقابل نیجریه داشت و موقعیت‌های خوبی را رقم زد. اشکان دژاگه که در پر بحث‌ترین صحنه داوری بازی نقش داشت، هنوز بابت تصمیم اشتباه داور مسابقه ناراحت است. هافبک دورگه تیم ملی ایران در خصوص شرایط خودش و تیم ملی، بازی با آرژانتین و شانس صعود با خبرنگار پیام نو در برزیل به گفت و گو نشسته است.

*نمایش درخشان تیم ملی مقابل آرژانتین همچنان نقل قول بسیاری از مردم و رسانه های داخلی و خارجی است.

به نظر من تیم ملی آنقدر خوب بازی کرد و درخشید که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و حرفی نزد. به هرحال ایران در بازی با آرژانتین در حد یک پدیده بزرگ ظاهر شد و طبیعی است که رسانه ها همچنان به آن بپردازند. من خودمم هم بابت نمایشی که داشتیم خوشحالم و به ایرانی بودنم افتخار می کنم.

*خیلی ها معتقدند که تفاوت ایران و آرژانتین در حضور بازیکنی مثل مسی بود؟

به هرحال همین بازیکنان و ستاره ها هستند که باعث تفاوت در قدرت تیم ها می شوند. اما انصافا تیم ما مقابل ستاره های آرژانتین نمایش قابل قبولی داشت و مسی هم به غیر از همان یک صحنه به خوبی مهار شده بود.

*دلیل تعویض شدن های تو در نیمه دوم چیست؟

تصمیم کادرفنی است و حتما با توجه به شرایط بازی نیاز هست که بازیکن تازه نفس تری به ترکیب تیم اضافه شود.

*نکته دیگری که از این بازی باقی مانده و همچنان بر سر زبان هاست، صحنه خطای داخل محوطه روی تو و پنالتی بود که سوخت شد.

باور کنید هنوز هم شوکه هستم و حسرت می خورم که چرا داور پنالتی نگرفت، در صورتی که صحنه را کامل دید و فاصله زیادی هم نداشت. اما به هرحال همانطور که بعد از بازی هم گفتم در فوتبال چنین اتفاقاتی می افتد و نباید بعد از باخت درباره این مسائل صحبت کرد.

*بسیاری از کارشناسان تفکرات کارلوس کی روش را عامل نمایش های خوب تیم ملی می دانند. تو در این خصوص چه نظری داری؟

کی روش مربی بزرگی است که کاملا با برنامه و هدفمند تیمش را به جام جهانی آورده و طبیعی است که در موفقیت تیم نقش بسزایی داشته است. البته ما یک تیم به معنای واقعی هستیم و همه برای کسب موفقیت تلاش کردیم و خواهیم کرد.

*بعد از بازی با آرژانتین گفتی که بازی با بوسنی نوبت گلزنی ایران است. هنوز پای حرفت هستی؟

صد در صد. ما برای صعود به مرحله بعد نیاز به سه امتیاز داریم. بنابراین باید برنده بازی باشیم و طبیعتا گل می خواهیم تا پیروز شویم و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

*برد نیجریه مقابل بوسنی تا حدودی کار صعود تیم ملی را سخت کرد. در این خصوص چه نظری داری؟

فوتبال غیر قابل پیش بینی است و معلوم نیست در هر دو بازی گروه چه اتفاقاتی می افتد اما فراموش نکنیم که در تورنمنت بزرگی مثل جام جهانی تیم ها به دنبال این هستند که قدرت خودشان را نشان بدهند و با حداکثر قدرت پیش بروند. مطمئنم که آرژانتین با تمام توانش مقابل نیجریه بازی می کند و از آن بابت خیالمان راحت است.

*به پیروزی تیم ملی مقابل بوسنی چقدر امیدواری؟

ما باید برنده شویم و حقمان را با صعود به مرحله دوم از جام جهانی بگیریم. حذف ایران در این مرحله بی انصافی است و باید تلاش کنیم تا فرصت خودنمایی در مرحله بعد را هم داشته باشیم.

*اگر صعود نکند؟!

فوتبال همین است. برد یا باخت. به نظر من مهم این است که ما نهایت تلاش مان را انجام بدهیم تا در پایان بازی هر اتفاقی که افتاد و هر نتیجه ای که رقم خورد، از خودمان راضی باشیم و سربلند از زمین بیرون بیاییم.

*حتما می دانی که با وجود باخت مقابل آرژانتین، در ایران جشن و پایکوبی براه افتاد؟

بله از طریق اخبار در جریان قرار گرفتم و واقعا به خاطر شادی مردم، خوشحال شدم. مهمترین هدف همه ما شادی و رضایت مردم است و امیدوارم که در بازی سوم هم دل مردم را شاد کنیم.

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...