نسخه چاپی

تبعات پیر شدن جمعیت ایران

نماینده یزد و صدوق با بیان اینكه روند فعلی جایگزینی جمعیت به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست، گفت: در ۸۰ سال آینده جمعیت ایران به ۳۱ میلیون نفر كاهش می‌یابد كه ۴۷ درصد آن را افراد بالای ۶۰ سال تشكیل می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت، در سخنانی به عنوان دومین موافق کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت اظهار داشت: درباره کاهش جمعیت، سیاست‌های کنترل جمعیت بیشتر دارای دو جنبه بود، یکی از اقدامات سلبی نشأت می‌گرفت، مانند عقیم‌سازی و دیگری از اقدامات ایجابی مانند تبلیغات پیشگیری از بارداری ناشی می‌شد.

وی افزود: اصل موضوع افزایش نرخ جمعیت به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده برمی‌گردد، از سال ۶۵ تا ۶۸، رشد جمعیت ما بسیار بالا بود و این امر موجب شد تا دولت وقت در سال ۶۵ تا ۷۱ خطر انفجار جمعیت را کنترل کند که بر اساس سیاست‌های بالادستی بود.

جوکار ادامه داد: آن سیاست‌ها بعد از کاهش جمعیت در کشور اصلاح نشد و ما باید بدانیم که اگر همین روند ادامه یابد، در ۸۰ سال آینده، ایران جمعیت ۳۱ میلیون ‌نفری خواهد داشت که ۴۷ درصد آن را جمعیت بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهد.

نماینده یزد و صدوق خاطرنشان کرد: این خطا است و باید قوانینی داشته باشیم که منجر به افزایش نرخ باروری و افزایش رشد جمعیت در کشور داشته باشد، چراکه روند فعلی جایگزینی جمعیت به هیچ ‌عنوان قابل بازگشت نیست.

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...