نسخه چاپی

دروازه‌بان كلمبیا 3 ركورد را در تاریخ جام جهانی شكست

فارید موندراگون دروازه بان تیم ملی فوتبال كلمبیا با بیش از 43 سال سن پیرترین بازیكنی است كه تا كنون در بازی های جام جهانی فوتبال شركت كرده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران موندراگون شب گذشته در ترکيب تيم ملي فوتبال کلمبيا در حالي که 43 سال و سه روز از عمرش گذشته بود، در برابر تيم ملي فوتبال ژاپن در جام جهاني دو هزار و چهارده برزيل در ورزشگاه کوئيابا به ميدان رفت و به عنوان پيرترين بازيکن جام جهاني فوتبال نام خود را در تاريخ اين مسابقات ثبت کرد.

موندراگون در دقيقه هشتاد و چهارم بازي برابر ژاپن به ميدان رفت و رکورد روژه ميلا کامروني را که با 42 سال و يک ماه و 8 روز سن، در مسابقات جام جهاني 1994 آمريکا حضور يافته بود، شکست.

پيرترين بازيکن حال حاضر جام جهاني فوتبال تا کنون در يازده باشگاه از 8 کشور مختلف شرکت کرده است. موندراگون تا کنون با پيراهن باشگاههاي هشت کشور از جمله پاراگوئه، ترکيه، آلمان و همچنين فرانسه به ميدان رفته است. وي دوره فوتبال حرفه اي خود را در سال هزار و نهصد و نود در باشگاه دپورتيوو کالي کلمبيا آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از کوئياب، موندراگون که 2 بازي اول تيمش را بر روي نيمکت نشست، شب گذشته پس از حضور در دروازه تيم ملي کلمبيا در پايان بازي گفت از اين که در سن چهل و سه سالگي چنين موفقيتي را تجربه کرده، خوشحال است.

خوزه پکرمن آرژانتيني، سرمربي تيم فوتبال کلمبيا، با اطمينان خاطر از فاصله 2 گل که در بازي ايجاد شده بود، دروازه کهنه کار تيمش را در دقيقه 84 به جاي نيس داويد اوسپينا وارد ميدان کرد. اين بازي با نتيجه سه بر يک به سود کلمبيا به پايان رسيد و گل سوم کلمبيا پس از ورود موندراگون به بازي، وارد دروازه ژاپن شد. اين بازيکن 2 رکورد ديگر نيز ثبت کرد: هيچ بازيکني در جهان فوتبال تا کنون سيزده سال صبر نکرده است (از جام جهاني هزار و نهصد و نود و هشت فرانسه تا 2014 برزيل) تا يک بار ديگر جام جهاني را تجربه کند؛ ديگر اين که هيچ بازيکني به فاصله 20 سال در 2 جام جهاني شرکت نکرده است (وي اولين بار در جام جهاني 1994 آمريکا شرکت کرد).

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...