نسخه چاپی

تحلیل خاص فیفا از بازی ایران و بوسنی

عکس خبري -تحليل خاص فيفا از بازي ايران و بوسني

فیفا در تحلیل بازی ایران و بوسنی می نویسد: «بوسنی برای اعاده حیثیت به میدان می آید. این تیم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. میانگین شوت به سمت دروازه این تیم به نسبت ایران بیشتر است اما تعداد كمی از این شوت ها داخل چارچوب بوده است. بوسنی در این موقعیت حساس در جستجوی اولین پیروزی در جام جهانی با كمك شوت از راه دور است.»

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، تحلیل در مورد ایران این چنین ادامه یافته است: «ایران در دو بازی قبلی خود بسیار خوب بازی کرده است. با کیفیت بالا و فرصت گلزنی کمی به حریفان داده است. 8 موقعیت شوت در هر بازی نشان می دهد که ایران هم روی شوتزنی برای رسیدن به گل برنامه دارد. شکل بازی ایران بسیاری از کارشناسان را تحت تاثیر قرار می دهد. ایرانی ها علیرغم اینکه در بیشتر زمان بازی بدون توپ هستند فقط 15 خطا در هر مسابقه داشته اند! تیم کروش به دنبال این است که میانیگن شوتزنی بوسنی را به سه شوت کاهش دهد و البته سه شوت هم به سمت دروازه بوسنی بزند تا از این طریق نتیجه حاصله شود.»

خارج از تحلیل فیفا باید اذعان داشت که بوسنی تیم قوی در خط حمله و تیمی ضعیف در خط دفاع است. اگر ما بخواهیم همانند دیدار با آرژانتین با بوسنی در منطقه یک سوم دفاعی خود بازی کنیم چه بسا نتیجه را به حریف بدهیم خصوصا که این تیم به دنبال این است با استفاده از فضای جلوی خط دفاعی به موقعیت شوتزنی دست پیدا کند. اما اگر بازی را به منطقه یک سوم دفاعی حریف ببریم با توجه به ضعف بوسنی در دفع توپ به نتیجه مطلوب دست خواهیم یافت. به عبارت ساده تر در بازی با بوسنی باید کمی تهاجمی تر بازی کنیم. نه فقط به منظور دست یابی به گل، بیشتر به این خاطر که به حریف کمتر موقعیت گل دهیم.

نکته مهم در مورد تیم بوسنی که فیفا هم به آن اشاره کرده، این تیم شوتزن است. در هر مسابقه به طور میانگین 5 شوت می زند. اگر چه فقط یکی از این ها در چارچوب بوده اما اگر در بازی با ایران همین یک شوت به ثمر بنشیند آنوقت رای به برتری بوسنی خواهد داد. در بازی با آرژانتین هم فقط یک ضربه مانع از رسیدن ما به یک امتیاز شیرین شد. با این حال تیم کروش را در بازی با بوسنی کمی هوشیار تر و کمی تهاجمی تر می خواهیم . خصوصا که ما برای صعود برد می خواهیم. کار را آن تیم کرد که تمام کرد . نمایش ایران در بازی با نیجریه قابل دفاع و در دیدار با آرژانتین تحسین برانگیز بوده. حال مانده بازی با بوسنی که اگر با برد همراه باشد می تواند رای به صعود ایران دهد، صعودی که می تواند خاطره انگیز و یک سورپرایز وِیژه باشد. شاید سورپرایزی که کروش قولش را داده بود همین بوده باشد. او پیش از شروع بازی ها کسب چهار امتیاز برای ایران و صعود از مرحله گروهی را پیش بینی کرده بود.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...