نسخه چاپی

250 كودك در زندان‌های اسرائیل

وكیل وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی می‌گوید شمار كودكان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به ۲۵۰ كودك افزایش یافته است.

به گزارش نما، هبه مصالحه، وکیل وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، روز سه شنبه گفت اسرائیل با طرح ادعای ربوده شدن سه شهرک‌نشین اسرائیلی سرگرم اجرای کمپین بازداشت است.



مصالحه همچنین بازداشت کودکان فلسطینی در منازلشان در نیمه‌های شب از سوی نیروهای اسرائیلی را آدم ربایی توصیف و محکوم کرد. وی همچنین نیروهای اسرائیلی را به ضرب و جرح کودکان بازداشت شده فلسطینی متهم کرد و این اقدام را نقض کنوانسیون حقوق کودکان دانست.



به گزارش پرس تی وی، نیروهای اسرائیلی در راستای بخشی از کمپین تجسس برای سه نوجوان شهرک نشین که تل آویو ادعا می‌کند ۱۲ ژوئن در شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی ناپدید شدند، شمار زیادی فلسطینی را بازداشت کرده است.



رژیم تل آویو، جنبش مقاومت فلسطینی حماس را به ربودن سه اسرائیلی متهم می‌کند. با این حال، جنبش مقاومت فلسطین ضمن رد این ادعا می‌گوید رژیم تل آویو به دنبال کارشکنی در توافق اخیر آشتی بین حماس و فتح است. این توافق به تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین در اوایل ماه جاری انجامید.



مقام‌های فلسطینی تایید کرده‌اند از ۱۲ ژوئن بیش از ۴۰۰ نفر از جمله اعضای حماس و نمایندگان پارلمان بازداشت شده‌اند. تعدادی فلسطینی نیز در جریان عملیات‌های تجسس کشته شدند که با محکومیت بین‌المللی روبرو شده است.



بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل روز شنبه از بازداشت گسترده فلسطینیان و اعمال محدودیت بر تردد آن‌ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...