نسخه چاپی

همراهی سازمان ملل با اسرائیل علیه ایران

سازمان ملل در 14 برگ قضیه این كشتی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می كند ولی نامی از "غزه"در این گزارش دیده نمی شود.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری "رویترز" خبر داد یک هیئت از کارشناسان سازمان ملل متحد ادعاهای اسرائیل درباره کشتی حامل سلاح و موشک که گفته شده بود از ایران به سمت "نوارغزه"درحال حرکت و این رژیم در اب های دریای سرخ آن را متوقف و ضبط کرد را تایید می کند.

بنا بر این گزارش، کارشناسان بر این عقیده اند که ایران با ارسال این محموله نشان داد تحریم ممنوعیت خرید و فروش سلاح را که از سوی سازمان ملل اعمال شده است را زیر پا گذاشته است.

این گزارش چند روز قبل از آخرین دور گفت و گوهای اخیر ایران با گروه 1+5 در ژنومنشر شده است که در این دور از مذاکرات از جمهوری اسلامی خواسته شد در قبال رفع پاره ای از تحریم ها که تحریم سلاح ازجمله آن است، ایران با چند بند مورد نظر غرب در تواف نهایی سر تعظیم فرود آورد.

رویترز در ادامه برای درست وانمود کردن ادعاهای اسرائیل و کارشناسان سازمان ملل ادامه داد که با وجود اینکه همه ادعاهای اسرائیل در مورد ارسال این اسلحه برای غزه از سوی حماس کاملا ردشد و این جنبش فلسطینی تاکید کرد که این کشتی عازم سودان است، این احتمال با توجه به اینکه این محموله اسلحه در مسیری کشف شده که غالبا کشتی های ایرانی حامل سلاح، روانه آفریقا وهمچنین "غزه" کشف و ضبط شده پس می بایست ادعای "حماس" در رد اتهام توسط سازمان ملل بررسی می شد.

کارشناسان در این رابطه بیان کردند: آن هنگام که هیئت نمایندگی "اسرائیل" در سازمان ملل نامه ای به هیئت اعمال کننده تحریم های ضدایرانی در این سازمان ارسال کرد بود، مقصدمحموله را "سودان" نام می برد وبه "نوارغزه" اشاره نمی کند.

بعد از آن هیئت کارشناسان سازمان ملل در 14 برگ قضیه این کشتی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند ولی نامی از "غزه"در این گزارش دیده نمی شود. درنتیجه کارشناسان سازمان ملل به این نتیجه رسیدند که کشتی حامل سلاح های ایرانی که پرچم "پاناما "برعرشه آن بود از بندر عباس، راهی بندر "ام القصر" عراق و از آنجا به مقصد بندر پورت در سودان شده وادعای"اسرائیل" در این رابطه غزه بی اساس است.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...