نسخه چاپی

«پاساژ علاءالدین» تهران آتش گرفت

آتش گرفتن پاساژ علاءالدین، سقوط در چاه استخر و مهار آتش سوزی یك ساختمان دو طبقه متروكه از مهمترین حوادث آتش نشانی پایتخت در 24 ساعت گذشته بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر: آتش گرفتن پاساژ علاءالدین، سقوط در چاه استخر و مهار آتش سوزی یک ساختمان دو طبقه متروکه از مهمترین حوادث آتش نشانی پایتخت در 24 ساعت گذشته بوده است.

یکی از مهمترین حوادث امروز پایتخت آتش سوزی پاساژ علاءالدین به عنوان یکی از معروفترین پاساژهای فروش تلفن همراه و لوازم کامپیوتری بوده است.

این حادثه در ساعت 20:08 شب گذشته رخ داد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های 40 و 46 به اتفاق خودروی حامل دستگاه تنفسی را به خیابان مجاهدین اسلام، نرسیده به تقاطع خیابان ایران اعزام کرد.

به گفته افسر آماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران آتش سوزی در طبقه منفی 3 این پاساژ با کاربری خدمات فروش و تعمیر موبایل و لوازم کامپیوتر اتفاق افتاد که حضور به موقع آتش نشانان مانع از سرایت آتش به طبقات فوقانی شد.

پس از مهار آتش در همان محل شروع آتش سوزی در لحظات اولیه، آتش نشانان به وسیله دستگاه های قوی تهویه، دود بسیار زیاد ناشی از این آتش سوزی را ازداخل زیرزمین پاساژ به بیرون ساختمان تخلیه کردند.

در این حادثه به هیچ یک از کسبه و افراد حاضر در محل آسیب جانی نرسید و علت این حادثه نیز توسط کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی است.

سقوط مرد 38 ساله در چاه استخر

امدادگران آتش‌نشانی امروز موفق شدند که مرد 38 ساله ای را كه به داخل چاهی در یک مجموعه ورزشی در منطقه جنوب شرق تهران سقوط کرده بود، نجات دهند.

محمدرضا شمسایی معاون عملیات منطقه 8 آتش نشانی تهران توضیح داد: در پی تماس پرسنل یک مجموعه ورزشی موسوم به دلفین آبی با سامانه 125 و اعلام سقوط یکی از پرسنل این مجموعه به داخل چاهی در طبقه منفی 2 این مجموعه بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، نیروهای آتش نشانی ایستگاه 24 وگروه امداد و نجات 2 این سازمان را در ساعت 13:34 دقیقه یکشنبه به محل حادثه درخیابان ده حقی اعزام کرد.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی بلافاصله با زدن کارگاه بر روی دهانه چاه و فرستادن یکی از آتش نشانان به داخل چاه، با استفاده از تجهیزات تخصصی نجات سرانجام موفق به بیرون آوردن این شخص شدند.

به گفته شمسایی فرد مصدوم که از چند ناحیه بدن دچار شکستگی شده بود تحویل عوامل اورژانس شد و به بیمارستان انتقال یافت.

مهار آتش سوزی یک ساختمان دو طبقه متروکه

پایتخت امروز هم باز شاهد یک حادثه آتش سوزی در یک ساختمان دو طبقه متروکه بود که آتش نشانان بلافاصله و با حضور به موقع آن را خاموش كردند.

پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 آتش نشانی توسط اهالی محل، بلافاصله ستاد فرماندهی این سازمان آتش نشانان ایستگاه های 6، 105 و گروه امداد و نجات 4 به همراه یک دستگاه خودروی حامل دستگاه های تنفسی را ساعت 3:16 دقیقه بامداد امروز به سوی محل حادثه واقع در محله دربند، خیابان ظهیر الدوله روانه كردند.

به گفته داود علیپوری افسر آماده منطقه 3 عملیات سازمان آتش نشانی تهران محل حادثه یک ساختمان دو طبقه قدیمی بود که طبقه اول آن کاملا شعله ور شد و آتش درحال سرایت به طبقه دوم و قسمت های دیگر این ساختمان بود.

وی افزود: بنا به اظهار اهالی محل دراین ساختمان دو طبقه قدیمی یک نفر به تنهایی زندگی می کند که احتمال دارد در میان آتش سوزی گرفتار شده باشد.

این افسر آماده آتش نشانی در ادامه گفت: نیروهای آتش نشانی بلافاصله مشغول عملیات شدند ولی پس از جستجوی کامل ساختمان، هیچ فردی را پیدا نکردند.

علیپوری ادامه داد: آتش نشانان درحین عملیات بودند که زن مسنی در محل حادثه حضور یافت و اعلام کرد که من قبلا در این ساختمان ساکن بودم اما مدتی است که درآن زندگی نمی کنم.

وی افزود: با اینکه این خانه خالی از سكنه بود ولی آتش نشانان به سرعت اقدام به آبرسانی به داخل ساختمان کرده و در مدت زمان كوتاهی شعله های آتش را خاموش كردند.

این فرمانده آتش نشانی، علت بروز این آتش سوزی را از سوی کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی اعلام کرد و اظهار داشت: یک نفر از آتش نشانان در حین عملیات از ناحیه دست دچار آسیب دیدگی شد که توسط عوامل اورژانس به طور سرپایی در محل مداوا شد.

۱۳۹۳/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...