نسخه چاپی

برد موشك‌های ایران را باید كاهش داد

یك مقام سابق اطلاعاتی صهیونیستی تاكید كرد كه باید توان موشكی ایران در مذاكرات به بحث گذاشته شود و برد این موشكها را به ۶۰۰ تا ۷۰۰ كیلومتر كاهش داد.

به ‌گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، « زوی فرکاش»، رییس سابق رکن اطلاعات ارتش اسرائیل در سخنانی اظهار داشت: اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که جامعه بین‌الملل نسبت به برنامه‌های هسته‌ای ایران اشراف کافی دارد.

بنابر این گزارش، فرکاش در مصاحبه با این روزنامه گفت که ایران مسیر هسته‌ای خود را با هدف کسب قابلیت هسته‌ای در امور نظامی تغییر نداده اما توانسته است غرب را نسبت به تغییر در برنامه‌های خود مطمئن سازد. این باعث می‌شود که تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شوند.وی در ادامه گفت:«معتقدم که روحانی، رییس جمهور ایران در حال شکل دادن سیاست‌های خود است.»

فرکاش در ادامه با گمانه زنی‌های تکراری مدعی شد که ایران ۴ تا ۶ ماه تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد.

فرکاش در ادامه با اشاره به مذاکرات پیش رو و تلاش‌های هسته‌ای ایران افزود:« این فرآیند بسیار مهمی است و اقتصاد ایران را تسهیل می‌کند. فکر نمی‌کنم این نوعی فریب از سوی ایران باشد. آن‌ها بر اساس سیاست تعامل به جلو رفته‌اند و در مسیر بمب هسته‌ای گام به گام در حال پیشرفت هستند.»

وی در ادامه اظهار کرد که اسرائیل باید بگذارد این مسئله اجرایی شود و از طریق غرب و دستگاه‌های اطلاعاتی اطمینان یابد.

فرکاش در ادامه گفت که گفتگوهای ۱+ ۵ با ایران نباید تنها محدود به غنی سازی اورانیوم باشد بلکه باید جنبه‌های نظامی این برنامه نیز لحاظ شود.

وی در این زمینه گفت:«باید درباره موشک‌های قاره پیمای زمین به زمین ایران نیز صحبت شود. اگر جامعه بین‌الملل برد موشک‌های ایران را به ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر کاهش دهد، ایران می‌تواند به تولید موشک بدون تهدید اروپا، اسرائیل و حتی عربستان سعودی بپردازد. اگر برنامه‌های هسته‌ای ایران نظامی نیست چرا به موشک‌های با برد ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلومتر و نهایتا ۱۰۰۰۰ کیلومتر نیاز دارد که می‌تواند به سواحل شرقی آمریکا نیز اصابت کند.»

فرکاش در ادامه خواهان ادامه تهدید نظامی علیه ایران شد.

این مقام سابق اسرائیلی در خاتمه خواهان این شد تا دستگاه‌های اطلاعاتی با کمک اینترپل و کشورهای غربی با رصد روزانه مانع از نفوذ خرابکاران به اروپا و آمریکا و تهدید زندگی روزانه آن‌ها شوند.

۱۳۹۳/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...