نسخه چاپی

هشدار به فوتبالیست‌ها: مراقب مكمل‌ها باشید

رئیس كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال به بازیكنان حاضر در لیگ درباره استفاده از مكمل‌ها هشدار جدی داد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دکتر احمد هاشمیان پس از اعلام رای مهدی آقا محمدی بازیکن باشگاه البدر بندر کنگ از لیگ دسته اول از سوی کمیسیون بدوی اظهار داشت: این بازیکن در تاریخ ۹۳/۱/۱۹ در مسابقه بین تیم البدر بندر کنگ و ایران جوان مورد نمونه گیری قرار گرفت که پس از انجام آنالیز در آزمایشگاه، نتیجه آزمایش وی با داروهای Epitestosterone(s۱.۱. Anabolic Agents)، testosterone( s۱.۱ anabolic Agents) ، Tamoxifen( s۴.Hormone and Metabolic Modulators) مثبت اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس و طبق آئین نامه بلافاصله نتیجه به بازیکن منعکس شد و با توجه به اینکه بازیکن درخواست نمونه آنالیز b نداشت، جلسه استماع بازیکن تشکیل و پرونده جهت رسیدگی به کمیسیون ابلاغ شد. کمیسیون بدوی با بررسی محتویات پرونده در حضور بازیکن متخلف و استماع آخرین دفاعیات بازیکن موثر واقع نشد و در پایان نسبت به صدور رای اقدام و به مدت ۲ سال از تمام فعالیت‌های رسمی در فوتبال کشور محروم کرد. این بازیکن در پایان مهلت ۳ روزه نیز درخواست استیناف نداده و این رای قطعی است و بر این اساس رای او اعلام شد.

هاشمیان ضمن هشدار جدی به بازیکنان شاغل در لیگ‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در خصوص استفاده از مکمل‌ها گفت: با توجه به اینکه بازیکن در دفاعیات خود استفاده از مکمل آلوده را دلیل مثبت نمونه اعلام کرد، لازم می‌دانم بار دیگر به بازیکنان حرفه‌ای کشور در خصوص استفاده از مکمل‌های آلوده هشدار دهم و درخواست کنم کاملا مراقب این موضوع بوده و از متخصصان امر در جهت ضرورت استفاده از مکمل و نوع مکملی که باید مورد استفاده قرار دهند، راهنمایی بگیرند اگر چه هیچ تضمینی برای پاک بودن مکمل‌ها از نظر مواد ممنوعه در کشور وجود ندارد.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...