نسخه چاپی

درخواست كمك بغداد برای انجام حملات هوایی علیه داعش از تهران

عضو پارلمان عراق از حزب «نوری مالكی» به واشنگتن هشدار داد در صورت اصرار آمریكا به رد درخواست‌های عراق، بغداد برای انجام حملات هوایی علیه داعش، از ایران درخواست كمك خواهد كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از «هافینگتون پست»، «حیدر العبادی» سخنگوی حزب متبوع «نوری المالکی» نخست وزیر عراق و نیز عضو پارلمان این کشور هشدار داد در صورت ادامه رفتار آمریکا و رد درخواست ها مبنی بر انجام عملیات هوایی برای مقابله با نیروهای داعش، عراق به سراغ ایران خواهد رفت و از این کشور برای انجام این حملات و نابودی این گروه درخواست کمک خواهد کرد.

العبادی در مصاحبه اختصاصی با هافینگتون پست اعلام کرد: مقامات عراق بر این باورند که به کمک گرفتن از ایران برای مقابله با داعش نیاز دارند.

وی افزود: تا کنون ما منتظر کمک و پشتیبانی آمریکایی ها مانده بودیم اما اگر حملات هوایی آمریکا صورت نگیرد، ما نیازمند آنیم که از ایران برای انجام این حملات هوایی کمک بگیریم.

این عضو پارلمان عراق در ادامه گفت: البته درخواست پشتیبانی هوایی از ترکیه نیز می‌تواند در نظر گرفته شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که با توجه به عدم توانایی نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با نیروهای داعش، «انجام حملات هوایی نشانه عدم مسئولیت پذیری کامل است».

العبادی که رئیس کمیته مالی پارلمان عراق است و در سال های 2006 و 2010 نیز کاندید نخست وزیری این کشور بوده، اعلام کرد که «عراق با حمایتی اندک می تواند پیروز شود» و نیروهای عراقی قادر خواهند بود از بغداد در مقابل نیروهای شورشی حمایت کنند اما به هر حال حملات هوایی برای سرکوب کامل نیروهای داعش در منطقه ضروری است

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...