نسخه چاپی

مذاكره دیپلمات آمریكایی با مقامات ایران

سومین روز مذاكرات هسته ای وین 6 در حالی به پایان رسید كه 7.5 ساعت برای نگارش توافق نهایی بین مقامات ایران و 1+5 گفت وگو صورت گرفت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: سومین روز مذاکرات هسته ای وین 6 در حالی به پایان رسید که 7.5 ساعت برای نگارش توافق نهایی بین مقامات ایران و 1+5 گفت وگو صورت گرفت.

به گزارش خبرآنلاین،وقتی صبح جمعه گفت‌وگوی معاونان ظریف و اشتون برای ادامه نگارش متن برنامه اقدام مشترک جامع آغاز شد مشخص شد که دو طرف در عین آنچه « اختلاف های عمیق» می دانند، اما برای مذاکره آمادگی دارند.

بعد از گفت وگوی عراقچی و اشمیت دو طرف مشورت جداگانه داشتند و سپس گفت‌وگوها میان اشمید و عراقچی دنبال شد.

برای دومین بار نیز سیدعباس عراقچی در ادامه مذاکرات به طور جداگانه با ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و بعد از ساعتی مجددا عراقچی و اشمید به نگارش متن توافق جامع برگشتند که کار نگارش متن در سومین روز حدود ۸ ساعت به طول انجامید.

مذاکرات هسته ای وین 6 که آخرین مرحله مذاکرات قبل از پایان مهلت تعیین شده توافق موقت ژنو29تیر برای دستیابی به توافق جامع هسته ای می باشد از روز چهارشنبه 11 تیر ماه آغاز شده و تا 29 تیرماه ادامه خواهد داشت.

طرفین مذاکره کننده در روزهای چهارشنبه ،پنج شنبه و همچنین صبح جمعه دیدارها و رایزنی ها دوجانبه، چند جانبه و جلسات عمومی در سطوح مختلف را در جهت نزدیک کردن دیدگاه ها و رفع اختلافات برگزار کردند.

وال‌استریت ژورنال در مطلبی به سختی دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و غرب اشاره کرده است. نویسنده در این مطلب تاکید کرده است که کسی انتظار ندارد ایران و شش قدرت جهانی به راحتی به یک توافق جامع دست یابند.

به نوشته تسنیم در این مطلب آمده است: «همیشه مشخص بود که سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌ها به مراحل پایانی منتقل شده و اختلافات اصلی میان ایران و غرب تا نزدیک شدن به مهلت تعیین شده در 20 جولای باقی خواهد ماند و با نزدیک شدن به مقطع زمانی حساس طرفین به‌ خوبی متوجه منظور یکدیگر شوند. از همین رو نتیجه‌گیری تنها بر اساس اتفاقات هفته اخیر بسیار کودکانه خواهد بود.»
ادامه رایزنی‌ هفت ساعت و نیمه معاونان ظریف و اشتون برای نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای، شنبه صبح از سر گرفته خواهد شد.

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...