نسخه چاپی

ورود چشم بادامی ها برای سرمایه گذاری به ایران

سفیر ژاپن در تهران با تشریح اهداف سفر هیات ژاپنی به ایران، آشنایی با قوانین كار و حمایت از سرمایه گذاری را از جمله اهداف مهم سفر هیات سیاسی - اقتصادی ژاپن به تهران عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک هیات از کشور ژاپن به تهران سفر و با محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل دیدار کردند.

در این دیدار کوجی هانیدا سفیر ژاپن در تهران به همراه هیات سیاسی - اقتصادی این کشور که به منظور بررسی زمینه های همکاری با کشورمان به تهران سفر کرده، گفت: این هیات علاقمند است تا از مقررات و تسهیلات این بخش در جمهوری اسلامی ایران آگاهی یابد.

کازوهیکو ناکامورا رئیس اداره موافقتنامه های اقتصادی وزارت امورخارجه ژاپن نیز با اشاره به گفت و گوهای جاری بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن با طرح پرسشهایی مقررات کشورمان در زمینه اعطای مجوز به سرمایه گذاران خارجی و قوانین ناظر بر استفاده از نیروهای متخصص خارجی را جویا شد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل با اشاره به ظرفیت های این وزارتخانه، قوانین و مقررات مربوط به حمایت از سرمایه گذاری و اعطای مجوز به سرمایه گذاران و نیز فعالیت نیروهای متخصص خارجی در ایران را تشریح کرد.

حسینی با اشاره به مواد قانون کار در مورد اشتغال اتباع خارجی گفت: مجوز کار برای نیروی کار خارجی در ایران برای یک سال صادر می شود اما به منظور حمایت از سرمایه گذاران خارجی طی توافقاتی که با وزارت امور اقتصادی و دارایی به عمل آمده، در صورت معرفی سرمایه گذار براساس آئین نامه حمایت از سرمایه گذاری خارجی، این وزارتخانه مجوز سه ساله را تضمین می کند.

او گفت: به منظور تسهیل امور اجرایی، اصلاح قوانین صورت گرفته است و فرآیند دریافت مجوز به حداقل زمان ممکن کاهش یافته است.

او گفت: با روان سازی امور اجرایی برخی از اقدامات که قبلا به دو هفته وقت نیاز داشته است، اکنون در کمتر از سه روز انجام می پذیرد.

حسینی گفت: در همین راستا بیش از یکصد ردیف شغلی مربوط به اشتغال اتباع خارجی را به ادارات کل استان ها واگذار کرده ایم که در تمرکززدایی و آسان شدن کارهای مربوط به سرمایه گذاری اقدام موثری است.

او همچنین دستورالعمل های این وزارتخانه در مورد چگونگی استفاده از نیروی کار متخصص خارجی و استفاده از نیروی کار ایرانی و انتقال تجربه به نیروی کار داخلی را تشریح کرد.

در این نشست علی اقبالی مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوالات بیشتر هیات ژاپنی در مورد قوانین کار اتباع خارجی پاسخ داد.

همچنین یکی از اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) با تشریح ظرفیت های این شرکت زمینه های همکاری با سرمایه گذاران ژاپنی را تشریح کرد.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...