نسخه چاپی

سفرهای تفریحی اوباما چقدر برایش آب می خورد؟

رئیس‌جمهوری آمریكا بیش از ۴۴ میلیون دلار از پول مالیات‌دهندگان را برای سفر و تعطیلات هزینه كرده است و حتی برخی وی را رئیس جمهوری در تاریخ آمریكا می‌دانند كه بیشترین و گران‌ترین سفرها را رفته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی کالر، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از مارس ۲۰۱۴ میلادی نسبت به روسای جمهور پیشین این کشور بیش‌ترین مسافرت بین‌المللی را داشته و از سال ۲۰۰۹ میلادی که زمام امور آمریکا را به عهده گرفته، ۳۱ سفر داشته است. این ۱۱۹ روز سفر برون مرزی برای مالیات دهندگان میلیون‌ها دلار هزینه به همراه داشته است.

این در حالی است که جورج بوش پسر در دوران ریاست جمهوری‌اش ۱۱۶ روز را در ۲۸ سفر، بیل کلینتون ۱۱۳ روز را در ۲۷ سفر و رونالد ریگان ۷۳ روز را در ۱۴ سفر سپری کرده است.

اوباما در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۷۲ بار سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری امریکا سفر کرد. تنها هزینه سفر با این هواپیما شیکاگو، زادگاه اوباما ساعتی ۱۸۰ هزار دلار است.

اوباما علاوه بر این سفرهای بین‌المللی، مدت زمان‌های بسیاری را با خانواده‌اش سفر کرده است. خانواده اوباما تعطیلات خود را در سواحل زیبا و لوکس نیوانگلند، کلوب‌های خصوصی کی لارگو و سواحل زیبای هاوایی سپری کرده‌اند.

به گفته دیده‌بان قضایی، اوباما ۴۴ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۷۷۷ دلار از پول مالیات‌دهندگان را برای هزینه سفرهایش خرج کرده است.

ممکن است هزینه واقعی از این رقم نیز بیشتر باشد چرا که کاخ سفید مشمول معاهده آزادی اطلاعات نیست. تام فیتون، رئیس دیده‌بان قضایی در مصاحبه‌ای گفت: در اینجا رئیس جمهوری داریم که بودجه را خط به خط پیش می‌برد اما ظاهرا این مساله درباره سفرهایش صدق نمی‌کند.

وی افزود: ما در واشنگتن با بحران مالی رو به رو هستیم و رئیس جمهور و خانواده‌اش باید نسبت به هزینه سفرهایشان حساس‌تر باشند. خانواده اوباما با رفتن به سفرها و تعطیلات لوکس غیرضروری از اعتماد مردم و مالیات دهندگان سو استفاده می‌کنند. ما این مساله را در دادگاه فدرال پیگیری می‌کنیم.

۱۳۹۳/۴/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...