نسخه چاپی

اتفاقی كه شاید دیگر تكرار نشود

با صعود 4 تیم قدرتمند برزیل، آلمان، هلند و آرژانتین 4 دیدار جذاب و دیدنی در انتظار علاقه مندان به فوتبال خواهد بود كه شاید تا سالهای سال این اتفاق تكرار نشود.

به گزارش نما جام جهانی 2014 به مراحل پایانی خود نزدیک شده و 4 تیم برتر این مسابقات مشخص شده اند؛ برزیل، آلمان، آرژانتین و هلند. تنها اسم هر یک از این 4 تیم در یک طرف مسابقه کافیست که منتظر دیدارهای زیبایی باشیم، چه برسد که این غول های فوتبال در یک تورنمنت معتبر به نام جام جهانی به هم خورده باشند.

تاکنون در جامهای گذشته سابقه نداشته است که 4 تیم پر سابقه و قدرتمند به نیمه نهایی برسند و معمولا یک یا دو تیم از 4 تیم سابقه کمی در جام جهانی داشته اند و می توان گفت این جام بدون شگفتی به مراحل پایانی خود رسیده است و 4 دیدار جذاب و دیدنی در انتظار علاقه مندان به فوتبال خواهد بود که شاید تا سالهای سال این اتفاق تکرار نشود. البته شاید جام جهانی 1970 بتواند مثال خوب دیگری باشد که در آن 4 تیم برزیل، آلمان، ایتالیا و اروگوئه که همگی سابقه قهرمانی جهان را داشتند به نیمه نهایی رسیده بودند.

نیمار و دی ماریا دو غایب بزرگ ادامه جام جهانی خواهند بود چرا که به دلیل مصدومیت در یک چهارم نهایی ادامه جام را از دست دادند و حالا مسی و توماس مولر 4 گله با مصدومیت نیمار و نیز حذف کلمبیا و جیمز رودریگوئز 6 گله تلاش می کنند علاوه بر رساندن تیم خود به فینال و قهرمانی کفش طلا و عنوان اقای گلی را نیز کسب کنند.


نیمار با مصدومیت شدیدی که در دیدار با کلمبیا نصیبش شد تا چندماه خانه نشین شد و امید برزیل را برای کسب قهرمانی بسیار کاهش داد. مسی در غیاب دی ماریای مصدوم با آرین روبن در نیمه نهایی جدالی تماشایی خواهند داشت.

دو دیدار نیمه نهایی جام بیستم در واقع تکرار 2 فینال به یاد ماندنی جام جهانی است؛ آلمان - برزیل تکرار فینال 2002 و آرژانتین هلند تکرار فینال 1978.

آلمان - برزیل؛ جدال پرافتخارترین تیمهای جام جهانی به یاد فینال 2002
اولین دیدار نیمه نهایی جام جهانی را برزیل میزبان و آلمان ساعت 00:30 بامداد چهارشنبه 18 تیر در ورزشگاه مینیه رو شهر بلوهوریزونته برگزار خواهند کرد. این دیدار یادآور فینال به یادماندنی دو تیم در جام جهانی 2002 کره و ژاپن است که با درخشش رونالدو با نتیجه 2-0 به سود سلسائو به پایان رسید و پنجمین و آخرین قهرمانی طلایی پوشان را رقم زد. اتفاقا در ان دیدار لوئیز فلیپه اسکولاری سرمربی برزیل را برعهده داشت.

برزیل در این دیدار تیاگو سیلوا کاپیتان خود را به علت دو اخطاره شدن و نیمار ستاره خط حمله اش را به علت مصدومیت در اختیار ندارد اما آلمان بدون محروم و مصدوم به مصاف میزبان می رود.

برزیل برای یازدهمین بار است که به جمع 4 تیم می رسد و از 10 بازی قبلی خود در این مرحله 7 بار پیروز شده و به فینال رسیده و 3 بار نیز با شکست از حریفان خود به دیدار رده بندی رفته است. اگر برزیل برای هشتمین بار به فینال صعود کند قطعا در جام جهانی 2014 شاهد یک فینال غیرتکراری خواهیم بود چرا که برزیل تا کنون در فینال جام جهانی با هلند و آرژانتین بازی نکرده است. آخرین باری که برزیل در نیمه نهایی حضور داشته است همان جام جهانی 2002 بوده که به فینال هم راه یافته است.

اما در طرف مقابل برزیل تیمی وجود دارد که مثل برزیل متخصص حضور در جمع 4 تیم نهایی است، آلمان برای سیزدهمین بار است که خود را به جمع 4 تیم نهایی می رساند و این اتفاق برای چهارمین جام پیاپی است که اتفاق می افتد. آلمان ها که آخرین بار در جام جهانی گذشته به نیمه نهایی رسیدند ناکام ماندند و با شکست مقابل اسپانیا به رده بندی رفتند.

ژرمن ها در نیمه نهایی معمولا موفق عمل کرده اند و در 12 بار گذشته هفت بار پیروز شده و به فینال رفته اند و 5 بار نیز با شکست از حریفان از رسیدن به دیدار نهایی بازمانده اند. این دو تیم تا کنون در نیمه نهایی جام جهانی با هم روبرو نشده اند و در دیدارهای رو در رو آمار به سوی برزیل سنگینی می کند چرا که در 21 دیداری که با هم داشته اند برزیل 12 بار و آلمان 4 بار پیروز شده اند و 5 بازی هم با تساوی پایان پذیرفته است. 39 گل زده سهم سلسائو و 24 گل سهم ژرمن ها بوده است.

اگر آلمان برای هشتمین بار به فینال جام جهانی راه پیدا کند قطعا در فینال شاهد یک دیدار تکراری خواهیم بود؛ یا آلمان - آرژانتین را شاهد خواهیم بود که در جامهای 86 و 90 در فینال بازی کرده اند و یا آلمان - هلند که یادآور فینال جام جهانی 1974 خواهد بود.

دومین دیدار نیمه نهایی را دو تیم آرژانتین و هلند ساعت 00:30 بامداد پنجشنبه 19 تیر در ورزشگاه دی سائوپولو برگزار خواهند کرد. آرژانتین دی ماریا را و هلند دی یونگ را به علت مصدومیت در اختیار ندارند.
این دیدار یادآور فینال جام جهانی 1978 و درخشش ماریو کمپس و ناکامی مجدد لاله های نارنجی است. در آن فینال آرژانتین که میزبان مسابقات هم بود موفق شد هلند را با نتیجه 3-1 شکست دهد و برای اولین بار قهرمان جهان شود.


امسال هر دو تیم با شماری از ستارگان دنیای فوتبال نشان داده اند که اسب خود را برای قهرمانی زین کرده اند و بدون باخت تا جمع 4 تیم رسیده اند. آرژانتین با مسی و دی ماریا و هیگواین و آگوئرو و ... تمامی حریفان را با اختلاف یک گل شکست داده و این برای تیمی با عناصر هجومی زیاد آمار خوبی محسوب نمی شود. در مقابل هلندی ها متفاوت ظاهر شده اند و از برد 5-1 برابر اسپانیا قهرمان دور قبل شروع کردند و با شکست کاستاریکای سخت کوش و البته خوش شانس در ضربات پنالتی پس از 120 دقیقه تساوی بدون گل 5 بازی خود را تمام کرده اند.

تیم کرول دروازه بان ذخیره هلند با گرفتن دو پنالتی کاستاریکا نقش اصلی را در صعود نارنجی پوشان ایفا کرد.

آلبی سلسته تاکنون 4 بار در نیمه نهایی حاضر بوده و هر 4 بار به فینال راه یافته است و 2 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی را در کارنامه خود می بیند. در مقابل هلند هم 4 بار به نیمه نهایی رسیده و از این 4 بازی یک بار شکست خورده و 3 بار به فینال رسیده است و اتفاقا هر سه فینال را هم واگذار کرده و به نایب قهرمانی بسنده کرده است. آیا امسال هلند قهرمان می شود؟

به هر جهت کارشناسان یک بازی هجومی و پرگل را در این دیدار نوید می دهند و باید در انتظار بنشینیم و ببینیم که آرژانتین برای پنجمین بار به فینال می رسد یا هلند برای چهارمین بار؟!

در زیر برنامه مرحله نیمه نهایی به بعد را می بینید:

**نیمه نهایی**

چهارشنبه 18 تیر (9 جولای):

بازی شماره (61)؛ برزیل - آلمان (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیه رو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

پنجشنبه 19 تیر (10 جولای):

بازی شماره (62)؛ آرژانتین - هلند (سائوپائولو - ورزشگاه دی سائوپائولو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

یکشنبه 22 تیر (13 جولای):

بازی شماره (63)؛دیدار رده بندی - (برازیلیا - ورزشگاه ناسیونال) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

یکشنبه 22 تیر (13 جولای):

بازی شماره (64)؛فینال - (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 23:30) ::

۱۳۹۳/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...