نسخه چاپی

شهر بدون گدا در تیر رس گدایان سایر شهرها

مدیركل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز كه سال‌هاست با عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود متاسفانه امروز در تیر رس متكدیان سایر استان‌ها، قرار گرفته است.

به گزارش نما محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با ایسنا،با بیان این مطلب اظهار کرد: تبریز از جمله شهرهای بزرگی است که به دلیل مهاجرپذیری و افزایش جمعیت، زمینه بروز پدیده تکدی‌گری را می‌تواند داشته باشد اما سالهاست به همت مردم غیور و موسسات مختلف خیریه به خصوص موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با این پدیده مقابله شده و تبریز همچنان شهر بدون گدای ایران است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا تبریز در تیررس گدایان مهاجرت کرده از سایر استان‌ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ‌افزایش گدایان حرفه‌ای علاوه بر اینکه باعث به وجود آمدن صحنه زشت اجتماعی می‌شود، در عین حال حرکات زیرکانه متکدیان، فکر مردم را از کمک به محرومان واقعی منحرف می‌کند و موجب می‌شود افراد از امر خیر و ثواب کمک به نیازمندان واقعی، محروم بمانند.

وی با بیان اینکه بهزیستی با ساماندهی کودکان خیابانی و کار، از ورود آنها به بازار تکدی‌گری جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: طبق آمار سال 92 بهزیستی، 25 کودک کار از سطح شهر تبریز جمع شده که این آمار در مقایسه با آمار سایر شهرهای بزرگ بسیار پایین است.

ارشدزاده یادآور شد: با انجام مددکاری روی این کودکان، در صورتی که آنها نیاز مالی خانوادگی داشته باشند هماهنگی‌های لازم جهت رفع این مشکل انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم شهر تبریز همچنان بدون گدا باقی بماند و این مهم محقق نمی‌شود مگر در سایه تلاش مدیران شهری و افزایش آگاهی‌های شهروندان تبریزی.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...