نسخه چاپی

بازدید سفیر ایران از شاهكار هنری هنرمند ژاپنی

عکس خبري -بازديد سفير ايران از شاهکار هنري هنرمند ژاپني

نمایش شاهكار هنری "برش كاغذ هنرمند ژاپنی، با موضوع "باغ ارم شیراز" در نمایشگاهی در توكیو با استقبال ژاپنی‌ها مواجه شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ نمایش شاهکار هنری "برش کاغذ" آقای شو کوبو، هنرمند ژاپنی، با موضوع "باغ ارم شیراز" در نمایشگاهی در توکیو با استقبال ژاپنی‌ها مواجه شد.

این هنرمند ژاپنی با استفاده از هنر تصویرگری با برش کاغذ (کاریه)، از هنرهای سنتی ژاپن، طی یک سال به خلق اثر هنری زیبایی از باغ ارم شیراز پرداخته و آن اثر را به مدت یک هفته در نمایشگاهی در منطقه شینجوکو توکیو به نمایش گذاشته که مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران و علاقه‌مندان ژاپنی به این هنر قرار گرفت.



استاد شو کوبو از هنرمندان معروف تصویرگری با برش کاغذ است، که در این نمایشگاه علاوه بر معرفی اثر جدید خود با نام "باغ ارم ایران"، 35 اثر دیگر "برش کاغذ" را در قالب پوستر و کارت پستال به نمایش گذاشته است.

کوبو درباره اثر جدید خود گفت: در سفر سال گذشته‌ام به ایران و در بازدید از باغ ارم شیراز علاقه‌مند شدم تا تصویر این باغ را با استفاده از کاغذ "واشی" تهیه کنم و با علاقه فراوان طی یکسال توانستم این تابلو را خلق کنم.

"نظرآهاری" سفیر جمهوری اسلامی ایران هم در بازید خود از این نمایشگاه از ابراز علاقه استاد کوبو نسبت به ایران و دقت و ظرافت وی در خلق این اثر تقدیر و تشکر کرد.

اثر بی نظیر "باغ ارم ایران" به مبلغ (1.404.000) یک میلیون چهارصد و چهار هزار ین ارزش گذاری شده است.

شو کوبو تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را در داخل و خارج از ژاپن برگزار کرده است.

وی با همکاری سفارت ژاپن در ایران در آبان ماه سال گذشته به مدت دو هفته نمایشگاه و کارگاه "برش کاغذ" در تهران و اصفهان برگزار کرده که مورد استقبال گسترده ایرانیان قرار گرفت.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...