نسخه چاپی

بیش از یك میلیارد نفر فینال جام جهانی 2014 را تماشا می كنند

فینال جام جهانی 2014 در حالی میان تیم های فوتبال آلمان و آرژانتین برگزار می شود كه انتظار می رود بیش از یك میلیارد بیننده تلویزیونی تماشاگر دیدار دو تیم باشند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، آلمان در صورت پیروزی اولین تیم اروپایی خواهد بود که در منطقه آمریکای جنوبی قهرمان جام جهانی می شود.

آرژانتین در صورتی پیروزی به انتظار 28 ساله خود برای تصاحب جام از سال 1986 تاکنون پایان می دهد.

فینال جام جهانی در ورزشگاه معروف ماراکانا برگزار می شود و تمامی 79 هزار بلیت این دیدار عرضه شده است.

شهر ریودوژانیرو در حالی آماده این دیدار می شود که به گفته مسئولان محلی بزرگترین عملیات امنیتی در این شهر به اجرا گذاشته می شود و 25 هزار تن شامل پلیس نظامی و انتظامی، آتش نشانی، نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی در این عملیات حضور دارند.

تروریسم، درگیری میان هواداران، حضور دستکم 15 تن از اعضای دولت های خارجی و همچنین امنیت دیلما روسف رییس جمهور برزیل بیشترین دغدغه مسئولان امنیتی این کشور است.

سرخیو رومرو دروازه بان آرژانتین که در پیروزی مقابل هلند نقش مهمی ایفا کرد گفت: مهمترین مسئله برای تیم و کشورما این است که بهترین وجهه را در نگاه جهانیان ایجاد کنیم و دنیا از آرژانتین به خوبی یاد کند.

وی گفت: شاید از نظر بسیاری این فینال ، فینال رویایی نیست؛ چرا که می خواستند برزیل در این دیدار حضور داشته باشد، اما یک بازی خارق العاده خواهد بود.

آلمان در هشتمین فینال جام جهانی شرکت می کند که از این نظر هیچ کشور دیگری به پای آنها نمی رسد. با این حال آلمان در چهار جام جهانی گذشته فقط یک قهرمانی داشته است.

دیدار فینال پایان بخش جام جهانی است که موفقیت بزرگی در برزیل محسوب می شود.

براساس اعلام منابع محلی، 692 هزار گردشگر از 203 کشور جهان در طول یک ماه برگزاری جام جهانی به برزیل سفر کرده اند.

برزیل که امیدوار بود برای اولین بار از سال 2002 به قهرمانی جام دست پیدا کند، با شکست هفت بر یک از تیم آلمان ناکام ماند.

هواداران آرژانتین در آستانه دیدار فینال راهی این ناحیه شده اند. آنها امیدوارند تیم آرژانتین بتواند در قلب سرزمین دشمن ورزشی شان در ورزشگاه ماراکانا قهرمان شود.

این تورنمنت به علت ارایه فوتبال هجومی نیز متمایز است. در صورتی که در فینال جام دو گل دیگر به ثمر برسد، به عنوان پرگل ترین جام جهانی ثبت خواهد شد. در جام جهانی 1998 تعداد 171 گل به ثمر رسید.

این جام همچنین شاهد استفاده از نوآوری هایی نظیر فناوری خط دروازه، توقف بازیهایی که در هوای گرم برگزار می شوند برای نوشیدن آب و استفاده از اسپری محوشونده بود.

در این میان انتظار می رود آمار تماشاگران تلویزیونی نسبت به فینال جام 2010 که میان هلند و اسپانیا در ژوهانسبورگ برگزار شد فراتر رود. براساس تحقیقات فیفا 909.6 میلیون بیننده تلویزیونی دستکم یک دقیقه از این مسابقه را تماشا کرده اند. بطور مقایسه، حدود 900 میلیون نفر مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک 2012 لندن را تماشا کردند.

داوری این دیدار را نیکولا ریزولی ایتالیایی به عهده دارد.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...