نسخه چاپی

هزینه اردوی تركیه تیم های ایرانی چقدر می شود؟

در شرایطی كه مسابقات لیگ برتر كمتر از یك ماه دیگر آغاز می شود، هم اكنون 6 تیم ایرانی به نام های استقلال،پرسپولیس،سایپا، پیكان،استقلال خوزستان و ذوب آهن تمرینات بدنسازی خود را در تركیه دنبال می كنند.

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، از سوی دیگرراه آهن دیگر تیم لیگ برتری نیز روز پنجشنبه راهی ترکیه می شود تا اردوی خود را در این کشور اروپایی برپا کند و تعداد تیم های ایرانی در ترکیه به عدد 8 برسد؛ یعنی درست نیمی از لیگ!

اما این پایان سفر تیم های ایرانی به اروپا نیست؛ پدیده نماینده مشهد در لیگ چهاردهم نیز راهی صربستان شده تا اردوی خود را در شرق قاره سبز برپا کند.
با این تفاصیل پرسشی که مطرح می شود این است که تیم های ایرانی برای برپایی اردو در اروپا یا حداقل همین ترکیه که بیخ گوش خودمان است، چه میزان هزینه می کند؟!

یکی از مدیران فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش می گوید:دو سال قبل ما برای برپایی اردو در ترکیه (همان کمپی که هم اکنون استقلال و پرسپولیس در آن حضور دارند) روزانه صد دلار بابت حضور هر فرد پرداخت می کردیم. به عبارت دیگر وقتی تیم 40 نفره ما در این کمپ حاضر شد،هر روز 4 هزار دلار پرداخت می کردیم.
این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:مدت زمان حضور تیم ها در ترکیه بستگی به نظر مربیان دارد اما ایرانی ها به طور میانگین 10 روز در ترکیه هستند و با این شرایط فقط باید 40 هزار دلار بابت اجازه کمپ پرداخت می کردیم. البته تاکید می کنم این قیمت ها مربوط به دو سال قبل است و قطعا امسال هزینه های بیشتر ازتیم های ایرانی گرفته می شود.

این مدیر فوتبالی در بخش پایانی صحبت های به موضوع دیگری نیز اشاره می کند: «البته این تمام هزینه تیم ها در ترکیه نیست، آنجا برخی اوقات برای برگزاری بازی دوستانه نیز باید هزینه کند. خاطرم است دو سال قبل که ما آنجا بودیم در مجموع رقمی در حدود 70 تا 80 هزار دلار هزینه شد.»

توضیحات این مدیر فوتبالی به خبرنگار کاپ نشان دهنده آن است که امروزه با توجه به افزایش قیمت ها، تیم های ایرانی حالا برای حضور در ترکیه حداقل رقمی در حدود 100 هزار دلار هزینه می کنند.

حالا اگر این 100 هزار دلار را ضربدر 8 بکنیم، متوجه می شویم که نیمی از تیم هایلیگ برتری بابت رفتن به سرزمین ترک ها، حداقل 800 هزار دلار هزینه می کنند که با قیمت امروزی دلار این رقم نزدیک 2.5 میلیارد تومان می شود.

اما نکته مهم این ماجرا آنجاست که تمام تیم های لیگ برتری مدعی هستند با مشکلات مالی روبرو بوده و امسال سعی در کاهش هزینه های خود دارند!

به نظر می رسد در این میان بیشترین سود را افرادی می برند که واسطه حضور تیم های ایرانی در ترکیه هستند؛ افرادی که البته رابطه خوبی نیز با مربیان ایرانی دارند و با استفاده از همین روابط است که می توانند مقدمات حضور تیم های ایرانی را در ترکیه فراهم کنند.

۱۳۹۳/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...